zaterdag 20 januari 2007

Winterduatlonnen in Zonhoven, een vooruitblik

Het is al weer enkele jaren geleden dat ik nog eens in de wintermaanden aan een mtb duatlon heb deelgenomen (buiten die van de club dan). Maar morgen doe ik eens een poging in Zonhoven, een winterduatlon georganiseerd door de club van Hasselt.

Ik ging mijn licht al eventjes opsteken bij enkele clubleden die er de vorige jaren reeds aan de start stonden. Over 1 ding waren ze het allemaal eens. Het fietsparcours is loodzwaar. 33K mtb door vooral los zand, dus technisch en niet snel.

Het lopen op zich zal dus maar een doorgedreven opwarming worden. Ik ga dan ook van start alsof het een doorgedreven training is. De eerste ronde van het fietsen zal sowieso een verkenningstoerke zijn en dan zullen we wel zien hoe het verder moet.

Nu, op voorhand aankondigen dat dit niets meer of minder dan een doorgedreven training gaat worden is natuurlijk gemakkelijk. Maar ik weet hoe dat het morgen weer gaat zijn. Veel volk van de club en er is wel altijd iemand in de buurt, en dan ga je toch weer vollen bak.

Mijn trainingen deze week hebben er althans niet onder geleden. Heb mijn schemaatje afgewerkt en niet gekeken naar morgen. Mij dus zeker niet gespaard of speciaal toegeleefd naar dit treffen. Want deze morgen in Millen, amai, the good old times …. Maar dat is voor een andere keer.

Laat ons 1 zaak afspreken, morgen post ik mijn wedstrijdverslag en dan vullen we allemaal in hoe dikwijls we tegen de grond gelegen hebben, hopelijk raak ik de tel niet kwijt !!!

2 opmerkingen:

Jim zei

Ik ben vandaag gaan verkennen.
Dit gaat een LOODZWARE editie van de winterduatlon te Zolder worden.
De zandpaadjes rijden voor gene meter. Je zakt op sommige plaatsen in tot op de velg en dan zijn er ontelbare diepe plassen waar je door moet. Vallen zal er normaal niet vlug van komen, maar afzien wordt het zeker. Eigelijk is het te zwaar om hier rustig 32km te gaan fietsen.
Toch ben ik er zeker van dat de liefhebbers van MTBduatlons hier van gaan genieten.
Tot morgen

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Jimmy, ge zijt op de verkeerde plaats geweest, tis in Zonhoven hé, niet in Zolder !!!