dinsdag 2 januari 2007

Traditie doorbroken

Jullie hebben nog de laatste week van 2006 en de eerste dag van 2007 tegoed van mij. Heb ik nu getraind of niet. Maar eerst nog mijn laatste week van 2006 bespreken.

Maandag : kerstdag, om toch iets getraind te hebben na een dagje werken, ben ik van thuis uit naar Alt-Hoeselt gelopen omdat we daar toch moesten zijn. 7K (146) 34'35".
Dinsdag : een klein uurke op de rollen
Woensdag : 's morgens 3400 gezwommen met 12x50 in 40" en 1500m in 23'30.
's avonds dan de Kerstcorrida in Meeuwen. Officiële tijd 20'17 over 5.220K
Donderdag : nogmaals een uurtje op de rollen en 's avonds de gebruikelijke zwemtraining. 3200m met 8x50 in 39" en 1200m aan 1'30/100 (wel in de voeten van Koen gezwommen)
Vrijdag : mijn lange duurloop van de week, opboksend tegen weer en wind over heuvelende wegen. 13.5K (136) 1hr19'28". Ik voel een dipje opkomen.
Zaterdag ; het gruikelijke dipje op het einde van week 2 was er nog steeds. Tijdens de zwemtraining in Millen had ik het moeilijk bij de 4x400 (allen weliswaar tussen de 5'53-6') maar het ging van geen kanten. Bij de 15x100 begon het wel aardig te lopen maar toen de laaste van de reeks eraan kwam, ik had toen al 4100m erop zitten , moesten we nog 1x voluit gaan van Nar. 1'17" was het verdict.
In de namiddag mijn mtb uitgehaald en 2hr gaan fietsen. Kwas kapot achteraf, had het nochthans rustig aan gedaan (51K (123) 2hr) maar dat dipje was er nog steeds.
Zondag : zwemmen in Bilzen. Het gevoel was op voorhand al niet goed. 1000m in 16'. Toen 2x1000 met veel afwisseling en het ging al weer iets beter.
Namiddag nog 8K gelopen tegen iets minder dan 5/km en ik kon de volgende totalen opschrijven.

Zwemmen : 14000m, Fietsen : 107.1K en lopen : 38.4K, goed voor exact 11hr40' training.

Conclusie : ik zei het al, dat dipje op het einde van mijn tweede week is er bijna altijd. Ik sleep mij erdoor en hoop daar sterker uit te komen. Ik laat het in alle geval weten.

Dan is er natuurlijk de vraag, heb ik nu getraind op de eerste dag van het jaar. Nu, mijn vooropgestelde training van 1hr40' op de weg heb ik niet gedaan, omdat er oude wijven naar beneden vielen en de wind nog steeds stormachtig uit of beter gezegd de hoek omkwam. Maar, heb dan maar een uurtje op de rollen gezeten, dit om met de traditie uit het verleden te breken.
Er waren er velen die het voornemen hadden om te trainen, maar hebben ze het daadwekelijk gedaan ???

Deze week zal ik verder nog mijn GROTE 2006 JAAROVERZICHT met jullie delen. En natuurlijk deel 1 van de goede voornemens voor 2007.

Geen opmerkingen: