woensdag 10 januari 2007

Over Free Willies, makrelen, Flippers en ander visgedierte

Gisterenavond lag de Blog plat wegens onderhoudswerken, net op het moment dat ik mijn blogje wou placeren, daarom, vandaag, de blog van gisteren en straks, de blog van vandaag.

Donderdagavond staat reeds de eerste ontmoeting in wedstrijdvorm van zltc op het programma. Wie gaat met de eer lopen een gans jaar lang de snelste te zijn op 500m zwemmen ? Daar draait het om. Hebben sommigen de laatste weken reeds duchtig wat kilometertjes in het zwembad getrokken, anderen laten het niet aan hun hart komen en plonsen nu pas in het water. Zij zullen er dan donderdag en zaterdag ook niet aan te pas komen als de prijzen uitgedeeld worden.

Maar, staat het niet reeds op voorhand vast wie de fakkel van onze jarenlang beste zwemmer, William, alias Free Willy, gaat overnemen. Ik denk het wel, ben er 100, neen 200% zeker van. Nieuweling in onze club, Tim Jorissen, de Makreel zoals Loixske hem noemt zal zonder problemen het zwemmen van de wintersprint 2007 gaan winnen. Met zijn zwemachtergrond en hetgeen we al van hem gezien hebben kan en mag dat geen probleem zijn. Het is hem gegund en bovendien een streling voor het oog hoe hij door het water glijdt.

De strijd zal zich dus toespitsen op het tweede stekkie. En daar zal er met seconden gewerkt worden. William, Mario, Jimmy, Koen en misschien mag ik mezelf er ook wel bijzetten al zie ik mezelf wel de minste van de voornoemde personen (maar daarover morgen meer, dat zal dan nu straks worden), zullen onder mekaar uitvechten wie het podium mag vervolledigen.

En met alle respect voor de rest, zij zullen toezien en de seconden tellen, of eerder minuten tellen die hen van de topdrie scheidt !!!

Rest mij enkel de enige juiste pronostiek te geven.

1. Tim
2. Mario en William met dezelfde tijd
3. Jimmy
4. Koen
5. Wilfried

4 opmerkingen:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Troost u, bij mij is er ook een verkoudheid die aan't proberen is de zaak over te nemen. Maar zolang er geen koorts mee gemoeid is ...

...Sven Nijs won toch ook toen hij verkouden was !

Jim zei

50% kans dat ik donderdag meedoe.
Vrijdag laatste keer gezwommen en tijdens die laatste training moeten stoppen met een pijnlijke rechterschouder. Deze pijn voel ik nu nog steeds. Al ben ik er vrij zeker van dat ik nog steeds top 5 aankan.
mijn pronostiek:
1) Tim de makreel "6m20"
2) Free Willy Vaessen "6m40"
3) Super Mario " 6m43"
4) TriBlogger Wil "6m49"
5) ikzelve "6m51"

Misschien dat Jens nog onder de "magische" 7 min grens duikt.

Tim zei

Het belooft voor morgen zo te zien!Ik heb de indruk dat het voor de meesten een mentale kwestie gaat worden. Ga in ieder geval uit van je eigen kunnen,jij weet beter dan eender wie wat je kan of niet kan.
En Will, die laaste 150m is gewoon een kwestie van de dweil helemaal leeg te wringen. Beter 15min dood op de kant dan na 10min terug rond te springen!

Jim zei

Sorry Koen,

Ik had u eigenlijk over het hoofd gezien met de pronostiek!
Ik had u ongeveer dezelfde tijd ingeschat als Wilfried, dus net onder de 6m50.