maandag 22 januari 2007

De afgelopen week

Maandag : omdat volgens de mensen van het KMI dit de mooiste dag van de week ging worden, besloot ik mijn lange fietstraining te doen. Kwam onderweg de voorzitter nog tegen die ook net Super Mario gepasseerd was. Na de 6K van een dag eerder ging het fietsen uitermate goed. 68.1K in 2hr19'.

Dinsdag : mijn linkerkuit gaf niet thuis tijdens de looptraining van dinsdag. Het ging dan ook van geen kanten. Na 8K worstelen stond er 42'52 op mijn chrono. Dikke poten of hoe noemen ze dat.

Woensdag : zwemtraining in de ochtend. Rustig 3K gezwommen. Namiddag in werkelijk stormachtig weer mijn lange looptraining gedaan. 15.6K in iets meer dan anderhalf uur. Neen, dit had niets meer met lopen te maken.

Donderdag : een uurke op de rollen en 's avonds een uurke gezwommen.Nie meer maar ook nie minder.

Vrijdag : heuvelachtige loop. 10.1K in 51' aaan een gemiddelde tikkend hart van 148.

Zaterdag : zwemmen, 15x200. Appermans op kop met zwemvliezen, William erachter en ik in de voeten van Free Willy. Constant 2'45-2'50. Afzien was dat. Zo erg dat ik later op de dag op de rollen kroop in de hoop de schade nog wat te kunnen herstellen.

Zondag : de winterduatlon van Zonhoven. Blijkbaar was de schade van zaterdag toch groter dan ik gedacht had.

Totalen : zwemmen : 10.6K Fietsen : 146.1K en lopen 39.7K, 12hr en een half getraind.

Een toch al zware week, zeker met die wedstrijdjes die mekaar wel erg snel opvolgen. Had er bijna het bijltje bij neergelgd gisteren maar me er toch doorgesleurd. het kan alleen maar beteren, denk ik dan.

3 opmerkingen:

Raymond zei

Wil, als ik zo je weekoverzichten lees, ben je niet wat te vroeg te veel intensieve prikkels (en zelfs meer dan 'prikkels') aan het geven? Je gaat in het zwemmen regelmatig (erg) diep , zou je het lopen en fietsen dan niet beter puur aeroob doen. Te intensieve loop- en fietstrainingen lijken op dit ogenblik toch een negatieve weerslag te hebben op je trainingen. Er is nog méér dan tijd genoeg om intensiteit te trainen, en die is voor een IM sowieso van eerder beperkt belang.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Mss heb je gelijk maar door die blessure vorig jaar heb ik juli, augustus en september kunnen rusten en ben dus al van oktober terug aan't opbouwen. Dat is 2 maanden vroeger dan normaal.

Na 3 maanden basistraining heb ik wel even zin in iets anders en daarom heb ik nu een soort van wedstrijdperiode ingebouwd. Buiten die wedstrijden om doe ik zo goed als geen intensieve inspanningen en train ik constant binnen de grenzen van de duurtraining. Natuurlijk moet je na een wedstrijd even recupereren, en heeft dat weerslag op je geplande trainingen. Zeker de laatste week was het mss een beetje te veel van het goede, maar vandaag lijk ik al terug herboren, heb anderhalf uur gelopen en anderhalf uur gefietst en it feels great.

Mss moet je me dit op 9 juli nog maar eens opnieuw vragen !!!!

Lieven zei

Onze goeie oude Luc Van Lierde vindt zwemlopen tijdens de winter beter voor triatleten als trainingsprikkel dan deelname aan duathlons. De overgang zwemmen - lopen benadert volgens hem veel beter de triathloninspanning dan de overgang lopen - fietsen, bv. omwille van het lopen na het zwemmen naar het fietspark dat dikwijls meer dan 500m verwijderd is van het zwemmen (zie www.3atlon.be)