dinsdag 16 januari 2007

Stage France

Nu Epic Camp bezig is, kijk ik al uit naar ons "Epic camp" in het Franse Zuiden eind april.

Ik heb al vast een soort van puntensysteem uitgedoktert dat waarschijnlijk wel nog altijd wat aangepast zal worden, maar iets op deze aard gaan we proberen dit jaar. Lijkt me al vast een uitdaging om hieraan te beginnen.

Puntensysteem stage

Elke dag hebben we minimum nodig : 4km voor een zwempunt (2K voor een halve punt), 90km voor een fietspunt (45K voor een halve punt) en 30’ lopen voor een looppunt (dus 15' voor een halve punt).

Voor elke extra 500m zwemmen meer dan 4km krijg je een extra punt.
Voor elke 30km extra boven de 90km krijg je een extra punt.
Voor elke 15’ extra lopen boven de 30’ krijg je een extra punt.

Je kan nog extra punten vergaren door :
De eerste persoon die 10km, 15km, 20km and 25km haalt in het zwemmen krijgt 1,2, 3, and 4 punten.
De eerste persoon die 3hr, 3hr30’, 4hr and 4hr30’ loopt krijgt 1,2, 3 and 4 punten.
De eerste persoon die 400km, 500km, 600km and 700km fietst krijgt 1,2, 3 and 4 punten.
Als er 1 of meerdere personen op dezelfde dag het aantal halen krijgen ze ieder de punten.

Als we ergens een wedstrijdje doen krijgt de eerste 20p,de 2de 19p, 3de 18p enz…

Wedstrijden kunnen zijn : 1500 of 1000 zwemmen op tijd, klimtijdritje, bergoploopje, push up to fealure + 21K in Tungri run .....

Ik ben nog aan het nadenken over een soort van bergklassement, maar we moeten er over waken dat we er niet constant een wedstrijd van maken, want dat is niet de bedoeling, het is de bedoeling, volume te trainen en niet elke dag wedstrijdjes te rijden.

Hij met het meeste punten mag zich verheugen op een uitgebreid interview in ons clubblad als trainingsbeest van de stage.

3 opmerkingen:

Lieven zei

Ik ben misschien slecht geplaatst om commentaar te geven omdat ik nog nooit op stage meegeweest ben, maar zal het spontane van de stage niet verloren gaan als iedereen bezig is met punten verdienen? Wat denken de andere stagiairs hiervan?

Jelle, Jarno en Wilfried zei

We hebben sowieso vaste trainingen op stage. 's morgens en 's avonds zwemmen (trainingen van Nard), daartussen een fietstraining. Gelopen werd er al vrij weinig tot niet en meestal waren dat looptrainingen ofwel alleen ofwel met 2-3. Nooit de hele groep. Verder gingen er vorig jaar al enkelen nog een uurtje of zo bijfietsen na een fietstraining.

Ik denk omdat we nu al enkele jaren in dezelfde streek gaan, we een nieuwe dimensie moeten toevoegen aan de stage en dat kan volgens dit systeem. Er worden nu gewoon wat punten gegeven waar dat vroeger niet gedaan werd. Volgens mij gaat er niet veel veranderen, en dat spontane, dat hangt gewoon af van de deelnemers zelf, daar verandert dit systeem nie veel aan.

Super Mario ??? zei

Beste triatleten,

Als trainingsfreak vind ik het idee van Triblogger Wil schitterend.

Ik begrijp dat sommige atleten hier wat twijfels over hebben, en dat is ook terecht.

Als je maar één week stage hebt kun je beter even gek doen in VOLUME (en niet in intensiteit)maar dien je nadien ook de tijd te nemen om te herstellen van deze "overdreven" trainingsweek.

Let wel dat je jezelf niet opblaast om aan je punten te komen. Niet iedereen kan dit volume aan. Gelukkig is een triatleet verstandig genoeg om zijn eigen grenzen te bewaken.

Super idee Wilfried !!!

Kabouter Flik laat u niet van de wijs brengen ... voor de gemiddelde stageganger zal er geen verschil zijn met voorgaande jaren. Geniet er van om in het zonnetje te kunnen trainen, want daarvoor gaan we toch ...

We ? Helaas, helaas ik mag niet mee ! Er zit maat één nadeel aan mijn superjob ... en dat is dat ik geen vrijaf heb buiten de schoolvakanties.

Den Mario