zondag 28 januari 2007

Afgelopen week

Na 2 internetluwe dagen vandaag, zondag, mijn eerste zerodag. De eerste dag van het nieuwe jaar dat ik niet getraind heb. Reden, het WK veldrijden en kmoest werken. Maar niet getreurd, ik had deze week al meer dan mijn best gedaan.

Maandag : dit was sinds lang de moeilijkste. Een kleine mentale dip na de wedstrijd in zonhoven. Zonhoven kan ik samenvatten met een citaat van Andy Roddick :"It was frustrating. You know, it was miserable. It sucked. It was terrible. Besides that, it was fine." Meer wil ik daar niet meer over kwijt.
Ik had een recuperatietraining zwemmen opstaan, maar toen de wekker afliep om half zeven, bleef ik liggen. Het werd kwart voor zeven, zeven uur, kwart na zeven. Om 20 na zeven knipte ik de knop in mijn hoofd om en stond op. Er zei ooit eens een marathonloper, het zwaarste aan een training is de weg die je voeten afleggen tussen je bed en de grond. Bij mij maandag dus ook. Ik zwom uiteindelijk 2200m en daarmee zette ik mijn mentale dip om in een positief gevoel.
Ik moet toegeven dat ik kapot was maandagavond. Ik vreesde een beetje voor de volgende dagen.

Dinsdag. Kon in de voormiddag mijn lange looptraining doen. Wonder boven wonder, het gevoel was goed. 16.2K (134) 1hr29'. Na de middag verkoos ik een fietstraining boven geen training, zodat ik zondag rust kon nemen. Dus nog eens 1hr32' gefietst, 44K (136).

Woensdag : 2900m gezwommen en namiddag 63.8K (128) gefietst, zeer heuvelachtig, dit in 2hr21'.

Donderdag : 14.1K (143) 1hr14 gelopen. Gevoel was nog steeds goed maar ik kon toch de 2 voorbije dagen al voelen. Kzal nooit geen avondmens worden want 's avonds was de zwemtraining er bijna te veel aan. Ik was moe en geraakte niet vooruit. Alleen dat zwemmen gelijk de eendjes !!! is mij bijgebleven.

Vrijdag : een uurke kwaliteit op de rollen.

Zaterdag : 50' fartlek lopen. Great feeling. Waren de eerste fartlektrainingen vorig jaar nog een zware dobber, nu ging het gelijk niks. En daarmee sloot ik de week met een goed gevoel af.

Zondag : mijn eerste rustdag dit jaar.

Totalen : zwemmen : 8.1K fietsen : 137.8K en lopen : 40.5K goed voor 10hr43' trainingsarbeid.

Conclusie : de klik die ik maandag maakte en de 3 toch vrij zware trainingsdagen die erop volgden maakten van deze week er eentje om te onthouden en te voelen en te weten hoe het er de komende weken en maanden meer en dikwijler aan zal toegaan.

Geen opmerkingen: