donderdag 4 januari 2007

WIL'S GROTE 2006 JAAROVERZICHT : deel 2, de wedstrijden

Zwemmen wintersprint

Ik zwom in Millen aan de zijde van een niet in vorm stekende Free Willy. Was blij dat ik bij hem kon blijven maar voor hem gold zo zei hij achteraf hetzelfde. Mijn tijd 6'55, gedeelde derde plaats. Zwem al jaren rond de 6'50-6'55. Maakt niet uit wat en hoeveel ik ook train, blijkbaar kan het niet meer sneller ! Dus was wel tevreden, ook al omdat de rest niet spetterend veel sneller zwom.

Lopen Wintersprint

Ik verbaasde mezelf en misschien ook wel de rest door 18'31 te lopen op 5K. Meer dan tevreden, het vertrouwen groeide. Laat de tijdrit maar komen, een top drie lag voor het grijpen.

Fietsen Wintersprint + De Haan

De griep deed zijn intrede en liet mij 10 dagen zonder training langs de kant staan. De eerste opdoffer van 2006. De waarschijnlijke oorzaak, een gewichtsverlies van 2kg op 2 weken + een hard trainingsschema deden mijn weerstand dalen met alle gevolgen vandien.

Tungri Run, Halve marathon

Ik had op stage weer eens dezelfde fout gemaakt door een paar keer veel te diep te gaan, zeg maar voluit in een klim. Ik ken mezelf, moet dat zeker niet doen, maar mijn ego ging mee op reis en dus ...
Een stage is een optelsom en vermits ik thuis al 5 dagen goed getraind had vooraleer naar Frankrijk te vertrekken was na een paar kilometer in de Tungri Run de optelsom snel gemaakt. Te diep geweest op stage en krampen kwamen opzetten tot achter mijn oren. Toch was ik tevreden over het resultaat achteraf. 1hr33'30" was gezien de omstandigheden zeker niet slecht. De moral groeide weer naar hogere regionen.

1/2 Kruiningen

Over het zwemmen kan ik kort zijn, ronduit slecht. De eerste ronde van het fietsen, idem. Toen liet ik zien dat ik zelfs tijdens een wedstrijd het roer volledig kan omgooien. Ik fietste uiteindelijk een 12de fietstijd en kon in het lopen zelfs nog 1 man inhalen en werd 17de. Het vertrouwen stond nu bovenaan de ladder, toen wist ik het nog niet, maar dit was het hoogtepunt qua vertrouwen en resultaat van 2006.

1/2 Brasschaat

Hielspoor zorgde ervoor dat ik voor het eerst in mijn triatloncarrière opgaf. Door die kwetsuur zat ik al in een dipje en alhoewel ik op voorhand reeds wist dit niet uit te lopen werd het gat nog wat dieper gegraven.

Ironman Klagenfurt.

Dit moest tot nu toe het sportieve hoogtepunt van mijn triatlonloopbaan worden. Hiervoor was ik met triatlon begonnen. Maar een stressfractuur gooide roet in het eten en alles kwam op de helling te staan. Mentaal ben ik heel, heel diep moeten gaan om de finish te halen. De euforie van de finishlijn te bereiken was er zeker, maar eenmaal die was weggedeemsterd bleef er toch een wrang gevoel over.

Dan volgde een lange rustperiode om de stressfractuur te laten genezen en om de mentale batterijen terug op te laden.

Kwart van de club

Mijn wederoptreden na 2 en 1/2 maand geen wedstrijden. Zwemmen was ondanks weinig training goed, het fietsen ook en het lopen zoals verwacht slecht. Maar ik deed terug mee en dat was een opsteker.

15K Kerkenloop

Ik liep mijn beste tijd ooit in Kortessem, na amper een maand looptraining. Maar nog nooit zo afgezien in een stratenloop.

MTB duatlon zltc

De 2de fietstijd na Appermans was een reuzeopsteker en het bewijs dat ik goed bezig was.

Memorial Vos 11K

2' sneller dan mijn snelste tijd daar. Ik was dus inderdaag goed bezig. Bergop liep ik vlotjes, bergaf lopen is een sport op zich die niet echt aan mij besteed is.

Estafette

Daar kan je kort over zijn, na een halve ronde heb je al spijt dat je eraan begonnen bent.

Kerstcorrida Meeuwen

Had niet verwacht hier al onder de 4'/km te lopen. Sluit het jaar dus tevreden af, eigenlijk een beetje zoals het begonnen was.

De moraal van het jaar 2006 is de "moraal". Heel simpel. Ik weet dat ik mentaal nog meer, veel meer aankan dan ik zelf ooit maar dacht. Dat sterkt mij in alles wat ik doe en nog ga doen. Als je iets positiefs uit een seizoen moet halen dat niet echt denderend geweest is, dan is het dit wel.

Geen opmerkingen: