zondag 7 januari 2007

WEEK 10

Al 10 weken ver zitten we, 2 maand en een half. Binnen zes maand en 1 dag is Klagenfurt al weer verleden tijd, dat hoop ik toch, want het is nu 19hr45. Eventjes week 10 overlopen.

Maandag : voor het eerst in mijn sportieve carrière heb ik getraind de eerste dag van het jaar. 26K op de rollen omdat het weer te nat en te guur was.
Dinsdag : 7K in 32'50 gelopen met de nodige warm up en cooling down, goed voor 10.6K in totaal. Dinsdag is ook weegschaaldag en die stond op 72.4 kg.
Woensdag : op aanraden van Koen 's morgens een rustige zwemtraining van 3500m
Donderdag : 8.8K (148) 44'39. Het enige wat ik daarvan onthouden heb is dat er verschrikkelijk veel wind was.
's avonds dan zwemmen, 3000m uithoudingsvermogen. Met 2x50 rec. 10" + 2x100 rec. 15" en 1x200. Tijden : 36",39",1'21",1'20",2'46".
Vrijdag : Net toen ik tijd had om te gaan fietsen gingen de hemelsluizen open. Gedoemd tot de rollen fietste ik 1hr40' op mijn Tacx, goed voor 47K.
Zaterdag : Nar had ons gevraagd zeker om kwart voor acht daar te zijn omdat hij 10x400 wou doen. Ik maakte er een uithoudingstraining van met tijden constant tussen de 6'15-6'20.
Na de noen nog mijn lange looptraining, kleddernat en half verzopen kwam ik thuis, heb nog de hele avond koud gehad, misschien toch wat te scherp voor de tijd van het jaar ? 14.4K (138) 1hr24'28". Was dan ook niet in staat ook maar 1 heuvelsprintje te doen. Moet daar toch iets anders op vinden, denk dat ik ze na mijn gewone extensieve duurtraining ga doen, dan zijn de spieren al wat meer gewoon en niet zo koud en stram als na een zeer trage duurloop.
Zondag : nog eens de Kuota van stal gehaald en tot nieuwe inzichten gekomen om mijn trainingsschema nog wat meer aan te passen. 61.4K (126) 2hr09' + 5 heuvelsprintjes.

De totalen : zwemmen : 10500m, fietsen : 134.4K en lopen : 33.4K goed voor 11hr06' training.

Conclusie : het gaat zwaar worden donderdag in het zwemmen om mijn besttijd van 6'48" te verbeteren, dat heb ik deze week wel geleerd.

2 opmerkingen:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Als gij nie te snel vertrekt doe ik da ook nie !!!

Tim zei

Ik zou toch niet te veel met de handrem op vertrekken. Het is en blijft ook maar 500m. Voor mannen zoals u die zich IRONMAN mogen noemen mag dat geen probleem zijn. Goede raad: stel voor uzelf een schema op en geef dat aan iemand die langs het bad staat, deze persoon kan dan aangeven hoe je zit ten opzichte van dat schema.

In ieder geval héél veel succes allemaal donderdag!!

Tim