zondag 14 januari 2007

Louis Persoons Memorial Genk : exact 6195 meter

De inrichters van deze wedstrijd gaan er prat op dat hun afstanden perfect kloppen. Wie zijn wij om dat tegen te spreken. Na de 5K in Meeuwen vandaag dus opnieuw een korte zeer intensieve inspanning.

Naast mezelf stonden ook Koen, Tim, Mario en Jonathan aan de start. Het is altijd prettig als er wat meer zltc volk komt opdagen, dat maakt de strijd en vooral het afzien wat aangenamer.

De start werd zo vlug gegeven dat zelfs niet iedereen achter een geïmproviseerde startlijn stond, maar weg waren we. Ikzelf liep al snel met Koen en Tim op mijn hielen. Koen nam na 1K over en trok effe door. Ik had hier wel een vlakker parcours verwacht maar de stukken iets meer dan vals plat bergop sneden je letterlijk de adem en de benen af. Enfin, op het einde van weer zo’n hellende strook voelde ik dat Koen het tempo effe liet zakken. Ik nam dadelijk over en trok ook op de stroken licht bergaf stevig door. Ik hoorde aan het gehijg achter mij dat ons groepje stevig werd uitgedund. Ook Tim moest er op 4K vanaf. Uiteindelijk hoorde ik nog 1 iemand achter mij lopen. Jazeker, de Koen, na onze strijd donderdagavond in het zwemmen, kreeg hij nu de kans op een revanche.

En hoe, na iets meer dan 4K moesten we rechts afdraaien. Ik moest toen effe naar adem snakken en koos de uitgestippelde weg, zag niet dat er een stuk afgesneden kon worden tussen enkele bomen door. Koen sneed af en nam 5m. Ik moest effe passen en kon niet dadelijk dichten. 5K. Nog steeds 5m. De eerste dame, in dit geval een zeer jong meisje, passeerde mij. Ik ging mee in haar zog en op een goeie 300m van de finish zat ik terug in het spoor van de zwemcoach. Dit had wel wat moeite gekost maar ik ging toch de sprint aan, op 100m van de streep moest ik passen, mijn maaginhoud was zich een weg naar boven aan’t zoeken en alles verzuurde plots tegen 300km/u. Niet verwonderlijk als je max. hartslag 185 is en je een piek haalt van 183.

Geweldig zo’n strijd, en ik heb er ook geen moeite mee dat iemand anders aan het langste eind trekt.

Mario was intussen als 2de over de streep gelopen achter een ongenaakbare Koen Neven. Jonathan werd 3de, Koen 6de, ik 7de en Tim liep nog enkele plaatsen later over de eindmeet.

Jarno maakte het zltc succes compleet met een 2de plaats in de Kidsrun.

De cijfertjes

1195m : 4’25 (168)
2de km : 3’41 (176)
3de km : 4’01 (180)
4de km : 3’56 (180)
5de km : 4’04 (178)
6de km : 3’54 (178)

Totaaltijd : 24’03 (177)
Max hartslag : 183

Geen opmerkingen: