vrijdag 12 januari 2007

Wat ?????? 7'00

“Als ik tussen de 6’50-6’55 zwem ben ik al content” : zei ik tegen Kurt gisterenmiddag. Als je dan aantikt en ze roepen 7’ (later gecorrigeerd tot 6’59), dan vraag je eerst, meent ge dat ? En als het dan daadwerkelijk zo is, ja dan ben je teleurgesteld ! Zo simpel is dat.

Nu die teleurstelling was al wel snel verdwenen. Ik had toch zo slecht niet gezwommen, het ging gewoon niet sneller. Ik overloop even de wedstrijd.

Eerste 100 : meegaan met Koen, maar ik moest na 50m stilletjes laten gaan.
2de 100 : verloor niks meer op Koen en had de indruk terug te komen.
3de 100 : zag Appermans zwemmen, en die lag al een heel stuk voor. Ik had nochtans de indruk dat ik niet sneller kon en ik kwam op gelijke hoogte met Koen en voelde dat ik net iets meer over had.
4de 100 : Appermans lag wel erg ver voor. Ik nam telkens een half metertje op Koen dat hij met een goed keerpunt weer goed maakte.
Laatste 100 : nog eens alles eruit. Bij het ingaan van mijn laatste 50 zag ik dat Tim al aangetikt had. Ik lag een ietsiepietsie voor op Koen en zo bleef het ook.

En dan BWAM Wat 7’00 ?

Je gaat dan direct op zoek naar verklaringen. Zijn die er ? Misschien ? Of je zoekt ze “to ease your mind”.

Heb 500m op techniek gezwommen, technisch kon het niet beter, daarom had ik ook een goed gevoel, ik gleed door het water. Ben dit jaar ook technisch beter aan’t zwemmen, mijn basissnelheid ligt 4” sneller dan vorig jaar, toen nog 1’38-1’40/100, nu 1’34-1’36/100. Maar dat staat nog niet garant voor supersnelle tijden. Want daar moet je nu net iets specifieker op gaan trainen. Is dat de bedoeling, eigenlijk niet want ik moet vooral 3800m snel kunnen afleggen zonder ook maar een druppel energie teveel te verspillen.

En, ik mag dat zeggen, als ik zo verder doe gaat dat zeker lukken.

2 opmerkingen:

Jim zei

Het was gisteren een mooi schouwspel.
Ikzelf verwachtte er niets van en ben dan ook gewoon met de gedachte van start te gaan eens goed op dat water te rammen. Met wie ik in de baan zwom maakte mij niks uit. Uiteindelijk overgelukkig met eindresultaat.
Voor de anderen hen ik ook kunnen genieten vanaf de kant.
Zo schoon als de makreel door dat water kan glijden en de superMario die praktisch zonder verval een supertijd neerzet. Amaai.
Free Willy bleef dan weer onder de verwachtingen en de snelle verbaasde mij het meest. Hem had ik pas rond de 7m10 verwacht. Misschien dat het is dat hij nu wat meer vet meesleurd en dus een beter drijfvermogen heeft???
Bij Wilfried en Koen had ik het gedacht dat ze te traag begonnen waren. Die eerste 200m mochten sneller. Daarna begon het pas op wedstrijdzwemmen te lijken. Ik zag een prachtige strijd die met een halve armlengte in het voordeel van Wilfried gewonnen werd.

De eerste veldslag is nu uitgevochten, op naar de tweede. Denk dat er dan nog wat meer geweld in de strijd gegooid wordt.

Prachtig toch, die wintersprint!

Super Mario ??? zei

Inderdaad een prachtig initiatief die WINTERSPRINT ... zo duurt de winter een beetje minder lang ...

Mijn complimenten aan de uitvinder ...

Den Mario