zondag 26 november 2006

week 4 : rust

Week 4, de rustweek zat er eigenlijk gisteren al op. Even resumeren.

Maandag : zwemmen 2900m vooral uithouding
Dinsdag : zwemmen 2800m techniek en uithouding (1000 rustig in 15'30")
woensdag : nieuwe fiets gaan halen en testritje van +/- 15'
Donderdag : half uurtje rustig gelopen, niet op hartslag gelet, gewoon op gevoel met op het einde 1 heuvelsprintje.
's avonds dan de zwemtraining waarover ik het had in zwemmen is ... vetgeil
vrijdag : een uurke op de rollen, naast mij stond een mooie Kuota te blinken en die heb ik dan ook uitgebreid bewonderd.
Zaterdag : 10x200, begonnen aan 3'06 en opgeschoven naar 2'56 (de vijfde) vanaf toen constant vooraan 2'50. Naast Free Willy opgezwommen en die merkte dadelijk op dat ik meer op techniek zwom dan vroeger, langere slagen maakte en tussen ons gezegd en gezwegen, 'k had nog over, maar de zwemcoach had gezegd dat ik het rustig aan moest doen, dus ... Ik moet zeggen dat ik nu mijne "slag" gevonden heb. Het enige wat nog ontbrak en daar ben ik deze week achter gekomen was dat mijn lichaam niet fel genoeg roteerde. Het bleef te vlak liggen. Nu let ik daar op en inderdaad, wat is zwemmen fijn als het zo vlot gaat.
Zondag : rust

Totaal van deze week, zwemmen : 12100m, fietsen : 30K en Lopen : 5.6K goed voor 5hr en 15' training.

Het belangrijkste dat ik onthouden heb van deze week is, mijn techniek fine tuning bij het zwemmen, en dat rust zeker zo belangrijk is als goed trainen. En ik weet nu al dat het hard tegen onzacht zal gaan op de wintersprint zwemmen !!! Mijn doel voor de wintersprint zwemmen is eindelijk mijn besttijd op 500m eens verbeteren. Die dateert al van 1998 (De Haan) en bedraagt 6'48".

Geen opmerkingen: