donderdag 16 november 2006

Samenraapsels

Om nog eens even terug te komen op enkele voorgaande blogs (waar moet ik anders mijn inspiratie vandaan blijven halen).

Ten eerste over het geval Eddy. Ik denk dus ook dat Eddy zijn heil zoekt in het snelle fietsen omdat hij toch weet dat hij zoals Lieven zegt nooit geen koerspaard zal worden. Ik weet dat toen ik enkele jaren geleden terug begon mijn lopen niet om over te schrijven was, niet dat het dat nu echt is, en ik dus ook in het fietsen alles uit de kast reed om toch maar ergens die bevrediging te krijgen.

Terug nadenkend over de loop in Kanne, was ik toch een beetje verwondert over het feit dat ik Luc inhaalde bergop. Nu bergop lopen is niet mijn sterkste punt, lopen is dat helemaal niet, maar je weet wat ik bedoel. Vooral het verschil in kracht links en rechts komt dan eens te meer naar boven, en toch loop ik dan een gaatje van 20" dicht. Hoe zeggen ze dat in de school ook al weer ? Bank vooruit en kus van de juffrouw ?

De trend van de ijsbaden. Een andere trend, de tegenovergestelde, vinden we nu terug in de vele fitnisscentra. Namelijk de gratis sauna na de inspanning. Iedereen zijn ding natuurlijk, de één haalt er misschien meer voordeel uit dan een ander en ieder moet op zoek gaan naar hetgeen het best bij hem past. Maar als ik voor mezelf spreek, na een sauna, en zelfs na een heet bad, heb ik steeds zo een loom gevoel. Dan moet ge mij de rest van den avond niet veel meer vragen, ik ben dan echt moe, lui, ... mijn spieren zijn dan slappe kabeltjes. Stel je voor dat je dit doet na een spinninginspanning van 45'. Een mens zou voor minder van zijne sus gaan !

En als allerlaatste wil ik het toch even hebben over Jan, Ivan, Floyd en Santiago. Het heeft er dus alle schijn van dat voorgaande wielrenners volgend seizoen nog steeds het beroep wielrennen zullen en kunnen uitoefenen. Waar Beke half wetenschappelijk België moest optrommelen om zijn gelijk te halen, kunnen deze mannen rekenen op procedurefouten, goedgezindheid van hun wielerunies en goodwill (en dit laatste is nog het ergste) van wielerploegen die hun willen inlijven. Stel je voor volgend jaar. Basso wint de Giro, Floyd de Tour, Ulrich de Vuelta en Botero wordt wereldkampioen tijdrijden. Volgens mij is de wielersport dan net zo geloofwaardig als de prestaties van de Rode Duivels !

2 opmerkingen:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Maar dan wel koud water hé, ijskoud !!!!

Jim zei

Ivm sauna na inspanning en het lome gevoel heb ik toch nog een opmerking.

Mij hebben ze steeds gezegd om na een sauna een lauwe en dus verfrissende douche te nemen.
In Finland springen ze zelfs in een ijsbad nadat ze de sauna uitkomen.
Dit om dat suffe gevoel tegen te gaan.
Bij mij werkt het, al vind je in de meeste fitnesscentra's waarschijnlijk geen koude douche na de sauna. Maar de meesten die in de fitnessen trainen kunnen zowieso niet tegen de kou hé!!