maandag 27 november 2006

rust roest niet, het bewijs

Sorry dat ik erover blijf doordrammen. Ik had het er vrijdag nog met, toen nog super Mario, over (zaterdagmorgen was hij gewoon een op de kant van het zwembad zittende zwemmer die de anderen aanstaart tijdens hun training), wat het al niet doet zo een rustweek. Wel ik lever u hier en nu het bewijs met de spreekwoordelijke cijfertjes.

Eind september, de week van de kwart van de club begon ik terug met mijn looptrainingen. Ik liep 3x/week tot en met zondag 22 oktober. Toen laste ik een rustweek in. Mijn looptraining de week daarna ging over 8K aan een hartslag tussen de 142-150, tijd 40'41". De week daarna liep ik 41'12". In week 3 liep ik 41'44" over dezelfde afstand. Dus bijna 1 minuut trager als in uitgerustte toestand 3 weken ervoor. Na de rustweek vorige week was het vandaag dus kijken of ik sneller kon dan de 40'41" van 30 oktober.

Ik voelde het al na enkele looppassen. De benen voelden goed aan. Het parcours dat ik loop is een heen en terug van 4K. Dus als je bergaf hebt loop je terug dat stuk bergop. Heb je wind tegen dan heb je hem mee op de weg terug. Op die manier heb je een zo eerlijk mogelijke weergave van de tijden die je loopt. Natuurlijk ben je onderhevig aan de weersomstandigheden maar die konden de vergelijking vandaag met die een maand geleden doorstaan.

Uiteindelijk kwam ik na 39'17" thuis terug aan. Ja, ook ik was verbaasd over de enorme tijdsverbetering. Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat dit voor mij de ideale manier is.

Geen opmerkingen: