zaterdag 4 november 2006

MTB duatlon : the story

Om 7u reeds uit de veren, ontbijten, nog een shakeske gedronken en toen om 8u samen met Jens en Denis met de fiets richting Gellik. Ik had na de spinningsessie van gisterenavond toch wel wat schrik dat dit nog te veel in mijn benen ging zitten (ook al had ik me wat ingehouden). Maar na een paar stevige trappen op de pedalen wist ik het al, wauw, goede fietsbenen.

Daar aangekomen het fietsparcours van lintjes voorzien en na een verkenningsronde ging het zoals het in een duatlon past verschroeiend hard van start. Ikzelf deed het ietsjes minder maar kon in de buurt van Jules wisselen en dat vond ik toch al zo slecht niet. Ook al omdat mijn hartslagmeter constant boven de 170 aangaf, dus sneller ging toch niet.
Eenmaal op de fiets haalde ik al snel Denis, Donald N. en Luc L. bij. Ik liet ze direct in de steek. Denis probeerde nog maar in een roekeloze afdaling maakte ik het gat snel groter. 2de ronde, Jens in zicht. Ook hij bood niet veel weerstand maar wist me wel te zeggen dat de anderen (en dat waren er 5) een stuk voorop waren. Ik besloot toch mijn tempo te handhaven, vooral met de bedoeling niemand uit de achtergrond terug te laten komen om zo rustig de afsluitende loop te kunnen doen. Maar in de 3de ronde zag ik plots een glimp van Jimmy, op het lange rechte stuk. Hij verdween net tussen de bomen, maar ik had hem gezien. Allez dan, op naar de volgende. Het duurde wel een dikke ronde eer ik tot op 20m was gekomen, en daar bleef ik hangen, ik kwam geen meter meer dichter. Op het stuk asfalt sprintte ik dan maar tot op Loix zijn wiel. Er restte ons enkel nog de afdaling, dus bleef ik daar maar zitten. Het afsluitende lopen was een maat voor niets want ik kon toch geen plaasten meer winnen of verliezen. Uiteindelijk liep ik als 6de over de meet.

Ik was achteraf zeer tevreden. Ook over het 1ste lopen (afgelegd aan 3'50/km) maar vooral over mijn fietsen (2de fietstijd) Marc op een halve minuut en, mag ik zeggen "slechts" 1'41" achter de ongenaakbare Appermans.

Mijn Polar regristreerde weer allerlei cijfertjes die ik hier even op een rijtje zet.

Lopen : 1ste ronde 7'40" (170) - 2de ronde 7'41" (174)
wissel : 32"
Fietsen : 1ste ronde 10'01" (166) - 2de ronde 9'49" (165) - 3de ronde 9'49" (165) - 4de ronde 9'51" (162)
wissel : 27"
Lopen : 8'03" (167)
Eindtijd : 1:03:57 (167)
Cal. verbruik : 1041 Kcal

Mijne pronostiek was er al weer op, op Jonathan had ik letterlijk niet geteld, maar de rest zat op zijn door mij voorspelde plaats. Misschien dat ik bij Jan Bardi maar eens voor werk moet gaan kijken ?

Geen opmerkingen: