woensdag 8 november 2006

De golvenmakers

Vanmorgen reeds vroeg uit de veren om te gaan zwemmen. Anders kom ik nooit aan mijn 3 zwemtrainingen deze week. Ik verwachtte wel wat zltc volk in Bilzen, maar noppes, niemendal. Zelf mijne poulain was vergeten te komen. Maar hij heeft gezegd dat hij die training wel zal inhalen.

Dus dan maar alleen opboksen tegen het dobberende schoolslagvolkje en de would be crawlzwemmers. Eigenlijk moet je soms wel eens lachen als je ze bezig ziet. Met pull boy tussen de benen, gene meter vooruit komen en na 1 lengte al hijgend de kant opzoeken. Een ander zwemt dan weer met peddels maar vooruitgang zit er niet in. Meestal haal je ze 2x per 100m in. De golvenmakers of schoolslagzwemmers eigenen zich dan ook nog 3/4 van de baan toe. Een stamp hier en een por daar zijn nooit veraf. Eén dezer dagen ga ik toch eens uit mijn krammen schieten.

Enfin na 2500m hield ik het voor bekeken en hoop de volgende keer op wat meer zltc steun om de baan vrij te maken !!!

4 opmerkingen:

Super Mario ??? zei

Triblogger wil,

Zolang de instanties in Bilzen niet het verstand hebben om aan sportwerking te doen ... gaat ge mij daar niet veel meer zien. Tijdens mijn hobby wens ik mij niet meer te ergeren aan mensen die absoluut geen verstand van sport hebben. Er bestaat weer een trend dat iedereen moet gaan bewegen ... alwel, dat is een goede trend ... bewegen is oa zwemmen en niet zich even gaan "wassen". Mag ik de overheden erop wijzen dat zij de verantwoordelijkheden hebben om deze "nieuwe mobiele mensen" te begeleiden. De wannebees beseffen niet wat ze misdoen ... en de zwembadbeheerders die ... die ... zijn ... te onwetend ? Te vermoeid ? Te Laks ??? Ik weet het niet.

Als Genk terug opengaat. Jaja ... ALS het terug opengaat, dan moeten ze in Bilzen even weer gaan presteren om de kassa in evenwicht te houden. Er komt dus beterschap ???

Den Mario

Raymond zei

Heb ooit van een kennis gehoord over een zwembad (in de VS) waar borden stonden: "Haal je in je baan voortdurend anderen in? schuif een baan naar links. Word je voortdurend ingehaald? schuif een baan naar rechts". En na verloop van tijd zwemt iedereen in de baan die overeenkomt met zijn zwemtempo. (let wel: er zijn ook snelle schoolslagzwemmers!). Misschien een tip voor de beheerders van het zwembad in Bilzen. Zou bij alle partijen minder wrevel opwekken, en op termijn kent iedereen wel zijn plek.

Qua ergernis-niveau doet dit me trouwens ook denken aan al die “moet ge niet bellen!”-fietsers langs de jaagpaden die zich, rijdend met drie naast mekaar of half induttend naar het water starend, druk maken als je hun voorbijflitst.

Jim zei

Heel juist Raymond.
Strafste is dan nog dat er gisteren weer zo ene pipo een lezersbrief naar het belang van Limburg stuurde. Daarin riep hij de overheid op, om de fietsterroristen te weren van de verkavelingen. Nu weet ik niet excact wie er de terrorist is, maar volgens hem waren dat alle fietsers die sneller reden dan 30 km/u.

Voor het zwemmersterrorsime zou toch ook een oplossing bestaan hé.
Kunnen we die ideëenbus niet eens beginnen terroriseren en iedere week onze zelfde opmerkingen duidelijk maken?

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Misschien kunnen we vragen een baan specifiek voor crawlzwemmers te maken. Naar 't schijnt was er zo'n baan onder het Allerheiligenverlof, zo vertelde Jens mij.

Dan zijn we ten minste van die schoolslagzwemmers af.

Ofwel moeten we maar eens met het bestuur besluiten een baantje af te huren op een bepaald tijdstip.