donderdag 9 november 2006

Bellen !

De comment van Raymond deed me denken aan een verhaal dat Kurt me vertelde. Hij zal het mij wel niet kwalijk nemen als ik het hier even vertel.

Kurt en Vladka waren op hun gemakske aan't fietsen ergens in de Walen op een jaagpad. Een man en vrouw reden een 50-tal meter voor hun zoals het "past" in't midden van het jaagpad. Kurt roept tijdig :"Pardon". Maar niemand gaat opzij. Hij hoort wel de man tegen de vrouw zeggen :"Zeg hebben die geen bel ?" (maar dan wel in' t Frans) Waarop de vrouw zegt :"Neen" (natuurlijk ook in't Frans). Waarop de man opnieuw :"Wel, dan ga ik ook niet onder de voeten uit!"

Kurt die een aardig mondje Frans spreekt had natuurlijk de hele conversatie gevolgd en schiet in zijne Franse colère (hetgeen hier wel op zijn plaats was natuurlijk). Hij wringt zich langs de man en roept hem toe terwijl hij hem langzaam richting kanaal dwingt :"Ah gij wilt niet opzij gaan". Gelukkig hield Vladka er het hoofd bij en kon ze Kurt tot bedaren krijgen vooraleer de man in het kanaal verdween.

Zo ziet ge maar tot wat een bel al dan niet leiden kan !

Geen opmerkingen: