zondag 5 november 2006

Week 1 zit er op

Week 1 van mijn voorbereiding zit er op. Ik had ze eigenlijk gisteren al afgesloten met een goed gevoel. Wat passeerde er allemaal de revue deze week.

Maandag : loop 8K (144) 40'41
Dinsdag : Fiets 30K op de rollen in 59' (extensief)
Woensdag : Loop 10.6K (132) 59'16 + 2 heuvelsprintjes
Donderdag : zwemmen 3000m in 57'. Ik had een zeer goed gevoel bij het zwemmen. Zelden zo een controle gehad over alles wat er in en boven het water gebeurde. Zelfs bij de techniekoefeningen, deze keer zonder zwemvliezen, schoot ik door het water. Waar ik vroeger altijd bij zulke oefeningen met mijn beenbeweging in de knoop lag, vond ik nu de perfecte beenslag zodat het gevoel hetzelfde was alsof ik met vliezen zwom. Rare gewaarwording. Ook in de afsluitende 3x500 geen problemen. Ik kruip tegenwoordig op donderdagavond supercontent uit het zwembad. in het verleden was dat meestal het omgekeerde, daar ik geen meter vooruitkwam bij het avondzwemmen. Ik heb dus zeker gene spijt van mijne transfer naar baan 3.
Vrijdag : 45' spinnen. Mijn allereerste spinningervaring. Vermits ik toch nog al wat schemaatjes op de rollen rij had ik wel een vaag vermoeden wat me te wachten stond. Het was eens iets anders dan alleen op de rollen rammelen. Ik moet toegeven dat ik er wel plezier in had. Dus misschien wel voor herhaling vatbaar.
Zaterdag : MTB duatlon (zie gisteren) Daarbij dan nog de weg heen en terug met de fiets zodat ik mijn zondagse fietstraining kon schrappen.
Zondag : rust

Door werk en feestdag en duatlon miste ik 2 zwemtrainingen. Hopelijk kom ik volgende week wel aan mijn drie zwemtrainingen.
De getallen van week 1 zijn: Zwem 3000m, fiets 115.4K en loop 24.6k, goed voor 7hr en een half trainingsarbeid.

Op naar week 2.

Geen opmerkingen: