woensdag 1 december 2010

Comfortabel

Volgende comment kwam van Raymond op de vorige blog :

Hoe valt "weg uit de comfortzone" te rijmen met het feit dat tijdens de winter vooral basisuithouding getraind moet worden, dus eigenlijk nét binnen die comfortzone. Of gaat het eerder om een beperkt percentage van de trainingstijd (prikkels)?

Ik zal nog altijd in die zone lopen, ge moe nie bang zijn. Maar zal er meer uit moeten komen want anders word ik wat lui.

Ik merk dat ik wat langere int. prikkels nodig heb, had eigenlijk al een tijdje da gevoel maar 't kwam er nooit van, dat is die luiheid die je jezelf hebt aangeleerd, telkens ik uit het comfortabele ging, blokkeerde ik, niet alleen lichamelijk maar ook en vooral in mijn hoofd.

Tis dat Mario met het idee kwam, toen hij het zei rolde al dadelijk een plan door mijn hoofd, een teken dat het er al langer in zat waarschijnlijk. Ik had blijkbaar alleen die aanzet nodig, die bevestiging om eraan te beginnen en zoals Tim het zegt wie niet waagt niet wint.

Ik begin er trouwens meer en meer zeker van te worden dat je na een bepaalde tijd even, of zelfs misschien voor een langere tijd uit het systeem moet stappen dat je al een tijdje (jaren ??) volgt.  Kijk maar naar een aantal toppers die na een tijdje ook al eens van coach wisselen. Nieuwe ideeën, een andere aanpak doet soms wonderen.

Want weet, er is meer dan 1 weg naar en goede conditie  Wat voor mij werkt, of misschien net niet werkt, daar heeft een ander dan weer meer aan of dan net niet.  Het is de kunst de goede weg te vinden, ook al moet je er af en toe eens achter zoeken.

Geen opmerkingen: