zaterdag 4 december 2010

Bokkesprongen

Toen ik daarstaks tussen de soep en de patatten, of beter tussen de sint bezoeken door, nog rap een looptrainingske uit het lijf wilde persen begon mijn gps rare bokkesprongen te maken, en meteen heb ik dan ook een titel voor deze blog.

Ik vertrok thuis tegen een tempo waarvan ik dacht dat het rond 5'30/km zou liggen.  De Garmin gaf evenwel 6'10/km aan.  Deju, slechte benen dacht ik en voerde het tempo op.  Hartslag gaf dan ook meteen thuis en schoot omhoog.  Een dikke kilometer verder was't nog maar 5'40.  Miljaar da gaat hier afzien worden.  Tot plots het klokske 5'09/km aan gaf en ik op de rem moest gaan staan en gezien de weersomstandigheden was da nie makkelijk.

Blijkbaar een satelietje dat nie helemaal sneeuwvrij was, satelliet Suzy misschien?

3 opmerkingen:

buurman zei

In vakterminologie heet dat dilution of precision. Wist je dat dit een full time job is in Afghanistan. Die gast mag zijn volledige kennis wiskunde boven halen om aan de hand van een vergelijking met vier onbekenden na te gaan welke de precisie is van de GPS. De soldaten moesten maar eens verkeerd lopen of een bommeke smijten op een huwelijksfeest. Taliban Hillfighter groet U.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Dan zal ik seffes mijne wiskunde nog ne keer moeten opfrissen

Anoniem zei

De mijne doet dat ook af en toe, en vreemd genoeg praktisch altijd op dezelfde plek in het bos. Ik wéét dat ik ongeveer een gelijkmatig tempo loop, maar volgens de Garmin gaat het dan opeens véél trager. Als de ontvangst beter wordt gaat het toestel zichzelf corrigeren en een te hoog tempo aangeven. Dan heb je plots stukken aan 22km/u gelopen. Op het einde van de training kloppen totaal en gemiddelde wel. Een gps-toestel is voor het kennen van de "actuele" snelheid (lagere snelheden) minder geschikt dan toestellen die werken met een Pod.

Raymond