vrijdag 31 december 2010

Brief aan "Meneer" de buschauffeur

Beste "Meneer" de buschauffeur,

Aan  "meneer" de buschauffeur die rond 15u30' vandaag passeerde in Eigenbilzen, Mopertingen. Ik weet dat het niet plezant moet zijn op de laatste dag van het jaar nog te moeten werken, maar dat is nu éénmaal uw job en anders had ge maar langer naar school moeten gaan dan had ge een andere kunnen kiezen.  Ik veronderstel dat u toch enkele proeven hebt moeten afleggen om "meneer" de buschauffeur te mogen worden.  Waarschijnlijk was daar ook een test bij onder de vorm, herken de verkeersborden, of heb ik het mis.  In elk geval wil ik dit dan toch even opfrissen voor u, "meneer" de buschauffeur.


Dit bord stond aan mijn kant van de wegversmalling en betekent dat het tegemoetkomende verkeer mij voorrang moet geven.


Volgende bord stond aan jouw kant van de wegversmalling en betekent dat jij de tegenliggers voorrang moet verlenen.
Om alles nog eens simpel uit te leggen, ik ben de witte pijl en jij de rode, rood betekent stoppen.  Waarom reed je dan door zodat ik moest kiezen tussen de sneeuwhoop langs de kant van de weg of de bus.  Dat je dan nog boos op je rem hing staan omdat ik mijn ongenoegen liet blijken en je met piepende banden tot stilstand kwam snap ik helemaal niet.  Ik heb nu al compassie met de mensen die je vandaag nog gaan tegenkomen om je frustraties op uit te werken. In elk geval, ik hoop dat je in het nieuwe jaar zeker geen fouten meer gaat maken tegen deze verkeersborden, ik ga het gene 2de keer uitleggen.  Neen ik wens je geen gelukkig nieuwjaar, simpel gezegd, voor mij kan je de pot op  buschauffeurke. Of misschien toch een brilleke gaan kopen?

De groeten,

De mountainbiker die zonodig teken moest doen of je misschien een brilleke nodig had.

Geen opmerkingen: