dinsdag 1 mei 2007

La douce France

Het heeft eventjes geduurd eer ik mij terug aangepast heb na de stage in Frankrijk. Een week lang leven en trainene zonder aan iets anders te moeten denken, je bent het vlug gewoon. Ik ging naar Frankrijk om er vooral in het fietsen enkele procentjes bij te doen, het zwemmen terug wat aan te scherpen en in het lopen zou ik wel zien, meer volgens goesting dan van moetes. Zo is het dan ook gegaan. Hier het relaas. Tussen haakjes, de trainingsuren van elke dag)


Zaterdag

Reisdag. Eeen mens moet daar geraken hé.

Zondag (5hr)

Eerste trainingsdag. Het nieuwe puntensysteem voor de stage werpt meteen zijn vruchten af. Ik kom zoals elk jaar om iets na 7 's morgens aan het zwembad en merk dat ik niet de eerste ben. Er liggen er al enkele in het water. 2x zwemmen per dag, zodat je toch eens flink kan doortrekken, dit gebeurt vooral 's morgens omdat 's avonds de fietsrit toch in de benen zat. Enfin, 4K gezwommen, het toerke van Norry gefietst en direct erna 45' rustig gelopen. Benen voelen niet echt goed aan, ik heb het gevoel dat ik nog niet helemaal gerecupereed ben van de voorbije weken.

Maandag (6hr08m)

5K gezwommen en meteen 120 op de fiets. Ook nu voelen de benen niet echt goed aan. Ik heb nog niet mijn volledig krachtenarsenaal ter beschikking en besluit dan ook de klimmetjes als extensieve blokken aan te vatten. Goede beslissing zal blijken want de klim van Notre dame des Anges (de steilste van de stage) was goed voor 33' klimmen tegen 160 hartslag. Meteen volgde ook het dieptepunt van de stage. De val van Danek. Door dit voorval kwam er van trainen die dag niet veel in huis meer buiten het zwemmen dan 's avonds.

Dinsdag (5hr57m)

Bedoeling was een korte rit en een langere looptraining. Ik besloot 40K bij te fietsen en niet te lopen zodat ik er weer een goeie 120 op de teller had staan. Zwemmen weer 5K. Voor het eerst deze stage had ik de goeie benen teruggevonden. Ik merk dat ik op de meeste klimmetjes mee kan met Marco Velo. Verder valt ook op dat ons gemiddelde stukken hoger ligt dan de afgelopen jaren. Was dat vorig jaar nog rond de 27km/u-28km/u dan is het dit jaar opgeschoven naar 29km/u en soms flirten met de 30 gemiddeld. Vooral de stukken tussen de klimmen gaat het harder.

Woensdag (6hr21m)

Weer een ritje van 120K op de fiets en weer 5K zwemmen. Ik loop ook nog een 30' rustig.

Donderdag (7hr35m)

De langste rit. 176K. We doen er maar liefst een half uur sneller over dan vorig jaar en op het einde heb ik zelfs nog enkele cartouchen over. 's avonds moet ik na 1500m uit het water, ik had het te koud en besluit zo de dag met 4K zwemmen

Vrijdag (3hr40m)

De recuperatie kan beginnen. Een showritje van 60K en een 4K plonsen in het zwembad. Alles easy. Ook nog gezien deze stage, Charly Loisel, Floris Jan Koole en net gemist Olivier Marceau (kwam een week voor ons en de week na ons). Ook spraakwaterval Cocuse (5de in zijn age groep in Hawaii vorig jaar) Veel inside info gekregen over hoe en wat, manier van trainen, westrijd doen ...

Zaterdag

Opnieuw reisdag, een mens moet terug hier geraken hé.

Zondag

10K gelopen. Dit om te vergelijken. Liep hetzelfde toerke de dag voor ons vertrek op stage. Omstandigheden +/- hetzelfde. Nu liep ik 4' trager aan iets hogere hartslag.

De totalen van 6 dagen Frankrijk

Zwemmen 27K
Fietsen 683K
Lopen 14K

Goed voor 34hr 41' training.

Het gevoel na de stage is beter dan andere jaren, ben niet zo vermoeid, maar ik vrees dat de 21K van de Tungri run weer een portie afzien van gaan worden.

Geen opmerkingen: