maandag 28 mei 2007

Bocholt

Ik heb hier de uitslag van de sprint in Bocholt van vandaag voor me liggen. Was met weinig, lees geen, ambities naar ginder vertrokken. Op die manier is dus eigenlijk elk resultaat wel goed. Was een beetje moe van de voorbije week(en) maar voelde toch in de opwarming dat mijn fietsen goed zat.

Vandaar dat ik ook vollen bak vertrok in't zwemmen. Ging goed mee, tot ik water binnen kreeg, moest vertragen en op die manier ingesloten geraakte. Ik begon te paniekeren en kwam niet meer op adem. Dit is een soort van hyperventieleren. Je pak begint overal verkeerd te zitten en immens te spannen, en't zat al niet echt goed, je krijgt geen adem meer ... Enigste oplossing was uit dat pak weg, naar de buitenkant zwemmen, enkele slagen schoolslag en toen rustig terug verder. Na een 100 tal meter ging het al iets beter en zo ben ik dan toch aan de oever geraakt. Jongens toch, erbarmelijk gezwommen dus.

Het fietsen dan. Het duurden effekes eer ik het goede ritme vond maar na een goeie kilometer kreeg ik toch al 40 op de teller. Het was vooral inhalen en gevolgd worden, al dan niet reglementair. In ronde 2 begon mijn motor pas echt warm te draaien, ik reed nog 3-4 per uur harder dan in ronde 1 en haalde net niet Jens en Jimmy bij. Een 3de fietstijd was mijn deel, en samen met de winnaar en Mario waren we de enigste die onder de 30 minuten fietsten.

Maar dan, het lopen. Koen vertrok 20-30m voor mij, ik kwam geen meter dichter. Kon niks forceren want telkens ik dat probeerde moest ik noodgedwongen gas terug nemen. Koen verdubbelde uiteindelijk zijn voorsprong en Olivier was nog de enige die mij tijdens het laatste onderdeel inhaalde. Uiteindelijk 18de en als je zonder ambitie van start gaat is dat zeker niet slecht. Door de 3' straftijd van Loix voor stayeren wordt ik dan nog 4de van de club. Wat moet een mens zich nog meer wensen ?

Mario nog maar eens 2de, maar geklopt worden door Bas Diederen is zeker geen schande. Jens 3de algemeen en 1ste junior, na het minder presteren gisteren op het BK een serieuze opsteker. Jimmy dus geflitst tijdens het fietsen. Koen is zeker op de goede weg en ook voor Kurt is er een serieuze opsteker. Hij loopt verdomme rapper als zijne trainer. 't Kan hem maar goed doen.

Dit was dan de laatste voor Klagenfurt. Vanf nu eigenlijk net als tevoren, trainen, trainen, trainen .....

Geen opmerkingen: