maandag 14 mei 2007

Kruiningen : in detail

18° zei de vriendelijke man aan de kant van het zwembad toen ik naar de watertemperatuur vroeg. Een rilling trok over mijn rug. Bij verstek van Marc waren we slechts met zes in onze baan. Bij navraag wat ze zo al zwommen op 2500m kreeg ik enkel antwoorden van boven de 40’. Uiteindelijk kwam Liesbeth De Schrijver aangezwommen en zei antwoordde dat ze aan 1’30/100m wou zwemmen. Vrouwen en kinderen eerst is het gezegde, en vermits er geen kids waren mocht zij van mij op kop zwemmen. Zonder ook maar 1m opwarming zwom ik dadelijk vlot in haar voeten. Eerste 500 in 7’15. Eindelijk eens genieten in’t zwemmen, de watertemperatuur viel ook goed mee. Had de indruk dat het iets beter was dan vorig jaar. 1000m in 14’50. Effe gestopt om water uit mijn brilletje te doen, maar ik zwom het gat vrij vlot dicht. 1500m 22’17. Toch makkelijk die klok aan de kant van het zwembad. Op naar de 2000m. Plots na het keerpunt van 1950m ben ik de voeten kwijt. Shit waar zit die nu. Dan zie ik haar in mijn ooghoek in de koord hangen, krampen. Ik vervolg mijn weg en even later sluit de latere winnares bij de vrouwen terug aan. Na 2500m klok ik 37’20 af. Amai, dat had ik niet verwacht.

Ik loop de wisselzone binnen en zie Jimmy staan. Hij is aan’t grommelen en aan’t vloeken dat hij het koud heeft. Loix, nochtans een ikke anderhalve minuut sneller als mij uit het water, loopt na mij uit de wisselzone.

Ik zit vrij vlug in een goed tempo op de fiets maar nog voor halfweg ronde 1 begint het te regenen. De wegen worden plots spekglad. Ook al omdat onze agrarische medemensen er met hun tractoren op sommige plaatsen een modderbadje van gemaakt hebben. Ik ben oeverloos voorzichtig in de bochten. Zeker nadat ik achter mij iemand tegen de grond hoor gaan en even verder een onfortuinlijk atleet uit de gracht zie kruipen. De regen en de aanwakkerende wind maken het niet makkelijk. Toch rij ik de ene na de andere voorbij. Eentje pikt aan en zal het verdere fietsen al dan niet op reglementaire afstand in mijn zog blijven hangen (hij wordt uiteindelijk 11de). Na ronde 2 stopt het met regenen en heb ik de indruk dat de wind iets minder fel is. Kan ook maar een idee zijn hoor to ease my mind. Het fietsen verloopt verder zonder problemen en als 15-16de kom ik de wisselzone binnen.

Mijn voeten zijn freesing cold. Ik heb al maar in eentje gevoel maar ook die andere geeft qua gevoel forfait. Djezus. Die natte sokken uit en droge aan om het toch wat comfortabeler te maken.

De eerste loopmeters zijn weer niet van de poes maar ik weet uit ervaring dat dit even later betert. Nu het betert wel maar echt goed en soepel gaat het niet. Nu ik had dit ingecalculeerd. Mijn tijden gingen per ronde de hoogte in. Ik kon het tempo echt niet houden. De wind maakte het ons dan ook in het lopen niet gemakkelijk. Na 14K was het beste eraf en heb ik mij nog een laatste ronde ingesleurd. Mezelf constant moed inpratend, de pijn in mijn kuiten en bovenbenen en de scheuten in mijn darmen negerend. Mijn hartslag dook naar beneden maar de kracht om sneller te gaan was weg, de wil ook wel een beetje hoor.

Uiteindelijk liep ik als 32ste, vond dat nog zo slecht niet over de meet. In een eindtijd (de slechtste in vier deelnames) van 4hr24.

En toch hou ik een positief gevoel over aan deze wedstrijd. Het fietsen was zonder meer goed en het zwemmen viel uiteindelijk reuze mee. Op voorhand wist ik dat het lopen noppes ging zijn. Ik heb daarin nog wel wat arbeid voor de boeg maar ga toch niet te hard van stapel lopen om blessures af te houden.

Vandaag zijn mijn benen niet om aan te voelen. Zelfs tijdens een lichte massage gisterenavond van Els moest ik op mijn tanden bijten. Toch losgereden gisteren voormiddag en vandaag al 2500 losgezwommen. Hoop dat de beentjes donderdag terug in orde zijn want heb een volumeweek met nadruk op het fietsen gepland.

Geen opmerkingen: