zaterdag 7 oktober 2006

Mijn week

Had ik niet gezegd om alles wat met mijn trainingen te maken had op het net te zetten. OK hier de afgelopen week. Begin stilletjes aan terug in het ritme te komen van "training every fucking day", maar dat is dan ook de bedoeling. Elke dag wel iets in het trainingsdagboek kunnen bijschrijven.

Maandag : terug de loopsloefkes aangetrokken maar ging van geen kanten 8K in 43'03 (147). Ik had de indruk dat ik precies een nieuwe loopstijl moet ontwikkelen met die zooltjes in mijn schoenen. Had ook last van de onderrug.

Dinsdag : de rollen op in de VM want NM werken. Trapfrequentietraining van 24K en met de fiets werken.

Woensdag : terug dezelfde 8K gelopen. Resultaat 41'46 (147). Maak blijkbaar al iets vooruitgang. Maar een soepele tred zit er nog niet echt in.

Donderdag : 56.2K gefietst in 1hr51 (128). Ging vlotjes, vlak parcours, klein stukje langs kanaal. Enfin, fietsconditie is voor de tijd van het jaar meer dan OK.

's avonds onze wekelijkse zwemtraining, dit maal met zwemvliezen. Ging eigenlijk wel lekker die techniekoefeningen. Je had door de vliezen te gebruiken niet meer de indruk dat je meer bezig was met niet te verzuipen dan je techniek in de gaten te houden. Ook een reeksje 10x100 gedaan. 1'30 constant met vertrek om de 1'45. Ook dat ging me goed af.

Vrijdag : nog maar eens 8K gelopen. Ondanks te zeer felle wind liep ik 40'29 (149) wel iets hogere gemiddelde hartslag maar laat ons dat op de wind steken. Had eindelijk het gevoel dat het eens "liep" vandaag. Opvallende vaststelling. Uithouding van het lopen is niet goed, na +/-5-6km gaat mijn hartslag een tel of 5 hoger aan hetzelfde tempo. Dus 1 oplossing, vanaf volgende week pure uithouding trainen. Een langere duurloop tegen een heel traag tempo. Zeer saai, alles doet dan pijn omdat het niet rap genoeg gaat maar ge hebt er binnen een paar maanden zo'n uithouding door dat het nu wel de moeite loont om het te doen.

zaterdag: al vroeg in Millen de draad terug opgepikt. Was gegaan voor een goei 3K maar het werden er uiteindelijk 3600. 10x240 met telkens eerste en laatste baan techniek. Kon bij Free Willy en Flipper blijven door heel goed op mijne techniek te letten. Zelfs Nar begon ervan te zweten !

Dat was het dan voor deze week, moet werken het weekend. Enkel fietsen van en naar het werk zit er nog in en voor de rest, iedereen veel succes in't weekend met wat hij dan ook van plan mag zijn.

Geen opmerkingen: