zaterdag 28 oktober 2006

Een rustige week

Deze week zoals al zo vaak gezegd op mijn blog was rustig. Na 3 weken opbouwend trainen, dit na een periode van relatieve rust, was het tijd eventjes de riem eraf te gooien. Dit vooral om eens te kijken wat het gevoel eigenlijk zei op het einde van zo een rustige week. Waarom ? Wel omdat ik vanaf nu telkens per blokken van 3 weken ga trainen gevolgd door 1 week rust. in die ene week veel zwemmen maar slechts 1 loop-en 1 fietstraining. Hetzelfde als deze week dus (behalve dat van het zwemmen). Ik overloop eventjes de week.

Maandag : na de Kerkenloop een dagje rust, enkel gaan werken met de fiets.
Dinsdag : omwille van het wel zeer slechte en waaierige weer, trapfrequentietraining op de rollen gedaan.
Woensdag : niks
Donderdag : 3000m gezwommen. Na een inleiding met techniek, enkele kortere sprintjes en wat kort tempozwemmen stond er 3x400 op het programme, met als rec. 10" Appermans ging veel te snel voor mij en ik liet dan maar begaan. Zijn rustig tempo ligt blijkbaar hoger dan dat van mij. Zoals ik gisteren vertelde laat je dan best je ego in de kast en zwem je je eigen tempo. Dat lag rond de 6'.
Vrijdag : korte rustige looptraining van 40'
Zaterdag : naar het werk met fiets
Zondag : idem zaterdag

Ik moet zeggen dat op het einde van de week de benen zeer goed waren. Het lopen verbaasde mij daar ik aan zeer lage hartslag een stuk sneller liep dan de week voordien (+/- 15"-20"/km). Ik kan nu met een uitgerust lichaam maandag aan mijn voorbereiding op Klagenfurt 2007 beginnen. Neen, ik ga nu al niet echt de pannen van het dak trainen, maar ge moet toch ergens eens beginnen hé.

Geen opmerkingen: