woensdag 11 oktober 2006

Een dag uit het leven gegrepen

Gisterenavond kreeg ik een berichtje van Super Mario (ge moet dat tegenwoordig met hoofdletters schrijven, niet vanwege de nieuwe spelling maar wel vanwege zijn prestaties) om te vragen of ik zin had vandaag in de voormiddag mee te gaan naar Math Salden ivm de nieuwe tweewielers die we wilden kopen. Wij dus de hele voormiddag bij Salden rondgehangen en ook voor de nieuwsgierigheid gevraagd wat ze nog voor mijne fiets teruggaven. Nu, voor die habbekrats leg ik hem morgenvroeg tussen mijne boterham en eet hem op.

Terug thuis, vlug gegeten en alle materiaal bijeengezocht en geladen want het was jeugdtraining deze namiddag. Samen met de kleintjes een anderhalf uurke gefietst en toen terug naar huis want ..

Jarno moest voetballen. Jarno naar de training gebracht, zelf de loopkledij aangetrokken en vertrokken voor een duurloopje van 1hr10'. Heel rustig, de zogenaamde vetverbranding of pure uithouding. Want je lichaam kan alleen maar vetten verbranden als het daar energie genoeg voor heeft en dat kan dus niet tegen een te hoge hartslag. Dr Mouthon heeft mij dat een jaar of 9 geleden eens allemaal uit de doekjes gedaan. Hij heeft mij de basisprincipes van trainen toen bijgebracht en eigenlijk train ik nog steeds op die manier. Kan ook moeilijk anders want er is geen andere manier. De begeleiding is uitgebreider, gesofistikeerder dan vroeger maar de basisprincipes zullen altijd blijven bestaan. "Uch", ik heb gezegd.

Dus heel rustig 12K gelopen met een gemiddelde hartslag van 133. Pure uithouding, heel belangrijk als je een goede basis wilt leggen. Dus nu in de wintermaanden zal deze training verder opgebouwd worden tot 2hr. Niks forceren, MP3 op de oren en genieten (dit laatste speciaal voor onze voorzitter).

Vanavond nog een gesprek met ouders over de opvang van hun kind en de dag zit er al weer op.
Wie zei daar ook weer dat ik veel tijd had om te trainen ?

Geen opmerkingen: