maandag 25 december 2006

Week 8 : uch, ik heb gezegd !!!

8ste week in de voorbereiding op Klagenfurt zit erop. Dit staat bij week 8 in mijn trainingsschema ingevuld.

Maandag : 3K gezwommen. Met 15x100 in 1'30-1'32
Dinsdag : Lange duurloop van 12.6K met slechts 1 heuvelsprintje. De spieren voelden zo koud aan dat ik niets wilde riskeren en eentje genoeg vond. Deed er 1hr13'43 over tegen 136 gemiddelde hartslag, parcours, heuvelachtig.
Woensdag : zwemtraining van 3.3K. Met 10x50 in 40"-41" en daarna 3x500 in 7'39-7'36-'735.
Donderdag : heb me donderdag toch wel een beetje laten vangen. Koen vertelde dat hij vrijdag lactaattest had voor het zwemmen en het dus donderdagavond rustig aan ging doen. Dus redeneerde ik dat ik wel mijn intensief duurloopje kon doen op donderdag. Zo gezegd zo gedaan, na 10' opwarming 6.5K in 30'25.
Toen ik mijn mail opende en de training zag wist ik al dat het 's avonds nie makkelijk zou worden met die training in de benen. 3400m in 1hr met serieus wat intensieve prikkels en 5x400 op het menu. Den Eddy vroeg zich af wat onze makreel Tim zo al zwemt. Wel Eddy, hij zwom zo rond de 5'15 op de 400m. Ikzelf zwom niet echt makkelijk maar kon toch constant 6' of er iets onder zwemmen.
Vrijdag : Mijn nostalgisch ritje op de mtb van 53K
Zaterdag : Naar het werk gefietst en achteraf nog 8K gelopen in 38'55
Zondag : Om maar iets te doen want ik moest werken 17K op de rollen wat trapfrequentie getraind.

Totalen : Zwemmen : 9700m, fietsen : 99.9K en lopen : 30.6K. Waarmee er 9hr13' getraind is.

Wat onthouden van week 8 : dat het zwemmen, lopen en zelfs het fietsen op een goed niveau zit voor de tijd van het jaar en dat het kerstmis is en ik zeker niet minder zal eten, ook al hangt er na die paar feestdagen een kilootje extra aan. Uch, ik heb gezegd !!!
Of zoals Den Duts het zo schoon kan zeggen daar in Rome : Vroliiijjjjk Kerstfeest !

Geen opmerkingen: