vrijdag 8 december 2006

Overbevolking

Gisteren waren er amper een dozijn zwemmers in Bilzen. Daarvan zat de helft in baan 3. Raar toch, of niet ? Sinds coach Koen ons donderdag schemaatjes bezorgt en er gehoord en gelezen wordt hoe goed het wel gaat in baan 3 is de toeloop amper te stoppen. Nog een geluk dat Jens er niet bij is of we waren overbevolkt, want 7 man is trop. Je vertrekt +/- 5" uit elkaar en de laatste vertrekt na 35", dan is de "makreel" al bijna terug daar. En als je de namen bekijkt, laat ons eerlijk zijn, op misschien William na heb je de eerste 5 van de eerste proef van de wintersprint.

De sessie van gisteren verliep redelijk goed. Vooral de volgorde van zwemmen speelt hierin een belangrijke rol. Tim, Mario, Jimmy, Koen, ikzelf en Yannick. De snelste voorop en zo verder in dalende lijn. Het is ook normaal dat met de opgegeven tijden weinig rekening gehouden wordt. Niet iedereen heeft hetzelfde niveau. Ik zie zelfs 3 niveaus in onze baan. Tim, is een voor ons buitenaards zwemmer. Appermans en Jimmy zijn mekaar waard, en Koen en ikzelf ook wel een beetje. Maakte me de bedenking toen ik naar huis reed om het in de wintersprint zwemmen head to haed tegen hem op te nemen. Dan kunnen we mekaar naar onze snelste tijden sturen. Koen zal mij vooral die eerste snelle 100 moeten bezorgen.

Hoe het gaat aflopen in onze baan is moeilijk te zeggen, maar eigenlijk zouden we nu al een soort van ledenstop moeten inlassen of en dit lijkt me wel een te overwegen idee, enkele mensen erbij nemen en ons verdelen over 2 banen.

Iets heel anders nu. Dit weekend vindt het Belgisch Kampioenschap vogelen plaats. Er zijn weer verschillende disciplines voorzien zoals daar zijn, het "hoogvogelen", het "vervogelen", de "volgelarethon", het "hinkstap vogelen" en natuurlijk het koninginnennummer de "100m vogelen". Of er ook aan "schoonvogelen, "vogelworstelen" of zaalvogelen" zal gedaan worden is mij niet bekend !

Geen opmerkingen: