woensdag 13 december 2006

Wat bezielt deze mensen ?

Deze morgen 6u30, de wekker gaat. Geef mijn vrouwtje rap een kus en rol uit bed. Aankleden, zwemzak pakken en weg. Met een slaapkop de auto in en we rijden op een drafje naar Bilzen. Ik ben nog niet goed wakker maar plots zie ik rechts van de weg een lichtje schijnen. Rechts ligt een veldwegje en ik zie er iemand uitkomen gewandeld met een zaklamp in zijn handen. Amai denk ik, die heeft goesting zo 's morgens vroeg al. Iets verder zie ik tot mijn verbazing nog wandelaars op het fietspad wandelen. Dit kan toch niet schiet het door mijn hoofd. Wat bezielt deze mensen om om 6u45 al te wandelen, het is verdomme nog donker buiten.

Na mijn zwemtraining (3000m waarvan 1500m in 23'40) kom ik op dezelfde plaats terug door en nog steeds komen er wandelaars uit het veldweggetje.

Ik stop en vraag wat er gaande is. Een wandeltocht is het antwoord. Moet dat dan zo vroeg vraag ik aan de overwegend gepensioneerde wandelaars. De ochtendstond heeft goud in de mond zegt het spreekwoord zegt er eentje.

Tja, daar kan ik niet tegenop, heb maar niet gezegd dat ik ook al een klein uurtje zwemmen erop had zitten. Ieder zijn hobby zeker.

Euh, dat van dat stoppen is nie waar zenne ...

Geen opmerkingen: