woensdag 27 december 2006

Kerstcorrida Meeuwen

Een verslagje vers van de pers. Net terug van de kerstcorrida in Meeuwen waar ik de 5.3K meeliep. Andere zltc'ers aanwezig, Mario, Jens en Tim (mogen we tegenwoordig ook al wel zltc'er noemen, we zien hem dikwijler dan sommige andere clubleden).

Het is eens wat anders 's avonds om 19u10 een 5k afhaspelen. We moesten 3 rondjes lopen. Eentje van 1.3K en 2 van 2K. De start was een dikke 100m voor de matten (we liepen met een chip). Ik nam mijn tijd dan ook pas op de matten.

De start was weer heel chaotisch, veel kinderen en vrouwen vooraan. Die denken dat ze net als bij een evacuatie (ze roepen daar meestal vrouwen en kinderen eerst) vooraan mogen staan. Een beetje dom eigenlijk want ze moeten toch weten dat ze dan zo'n beetje onder de voeten gelopen worden. Maar enfin, na een dikke 500m was het al aangenamer lopen en bijna op het einde van ronde 1 passeerde ik Tim net op het moment dat Appermans voorbij gestoomd kwam. Ronde 2 verliep goed alhoewel mijn bril begon aan te slaan (volgende keer dat ding afdoen). Maar in het begin van ronde 3 kreeg ik soms kleine steken in mijn linkerkuit, geen krampen maar zo precies het begin van een verrekking. Nochthans bleef ik mijn tempo redelijk houden en in 20' liep ik over de finish. Appermans was een heel dikke minuut voor mij en Jens was tweede bij de mannen. Tim was dan weer een heel kleine minuut achter mij.

De cijfertjes dan.

ronde 1 : 1.3K : 4'30 (172)
ronde 2 : 2K : 7'42 (177)
ronde 3 : 2K : 7'49 (177)
totaal : 5.3K : 20'01" (176)

Bij het naar huis rijden zagen we nog 2 clubgenoten , maar die waren op dat moment hun 12K aan't afwerken. Ludo en Jules werden nog effe aangemoedigd en toen terug de warme auto in want verdorie die temperaturen rond het vriespunt da zijn we niet gewoon. Ook hou je daar na zo een wedstrijd een vervelend kuchje aan over (in schaatsmiddens wordt dat het 1500m kuchje genoemd).

Volgend jaar opnieuw naar Meeuwen, waarom niet, vond het wel een mooi loopje met die kleine rondjes langs de woonwijken met hun met kerstlichtjes verlichtte huizen. HoHoHoo.

Geen opmerkingen: