maandag 18 december 2006

another week bites the dust

Ik weet niet of dit goed Engels is maar ik vond het goed klinken.
Dus weer een weekje dat er op zit, een rustweek met nadruk op het zwemmen. Eventjes overlopen.

Maandag : sinds lang eens een slecht gevoel in't water. Was het omdat "de makreel" langs mij zwom of wat, ik wist het niet en vroeg uitleg aan de zwemcoach. Zoals het een coach past komen die altijd wel met een verklaring op de proppen en ik kon mij daar wel in vinden. De uitleg was, vorige zaterdag te snel gezwommen, het is niet omdat ge u goed voelt dat ge moet doortrekken. Komen daarbij nog de andere trainingen die je doet en maak de optelsom, te veel is te veel, dus terug met de voetjes op de grond. Maar toch 4K gezwommen.

Dinsdag : rustdag

Woensdag : opnieuw een zwemtraining. Deze keer 3K met een 1500m rustig in 23'40. Kreeg wel pas na 1000m het goede gevoel terug en was dan ook content na de training.

Donderdag : een dikke 30k losgereden met en 7 tal heuvelsprintejs als intensieve prikkel. Het was goed weer dus maar de weg gereden in plaats van de rollen.
's Avonds weeral zwemmen. De 4x50 voluit waren goed 34"-35". dat is dan 2'20" op 200 zei Koen. Maar dan wel met wat verval ging het door mijn hoofd. 11 Januari nadert en de messen worden geslepen, dat zie je en voel je nu al. Tim zwom trouwens één van zijn 50m in 29". 3000m was het resultaat van de training.

Vrijdag : half uurtje rustig gelopen met 3 heuvelsprintjes, heel goede benen, liep aan een hartslag +/- 136 aan 5' de kilometer.

Zaterdag : 1000 ingezwommen en toen 5x9' tegen een tempo van 1'34-1'35/100m. Uitstekende duurtraining. In totaal 4K kunnen bijschrijven. En daarmee zit mijn rustweek er al op want ...

... Zondag : rustdag

De totalen van deze "rustweek" Zwemmen : 14K, fietsen : 33.1K en lopen : 5.6K, goed voor 6hr03' training.

Wat onthouden van deze week: dat Appermans op z'n eerste fietsttraining met zijn nieuwe fiets al in de regen gezeten heeft en goed nat is geworden ? Of dat onze voorzitter na heel lang proberen voor het eerst eens commentaar heeft kunnen geven ? Of toch gewoon maar dat deze week toch weer nodig was en bracht wat ze moest brengen, namelijk rust en de baterijen zijn terug opgeladen om weer eens 3 weken deftig te trainen.

Was deze morgen trouwens de enige van de zltc vloot die zijn bootje te water liet in Bilzen. Begin me zo stilletjes af te vragen of er met mij iets scheelt, dat ik daar altijd zo alleen in het water lig, of ligt het toch aan de anderen, blijven ze te graag "liggen", maw kunnen ze niet uit hunne nest ?

1 opmerking:

ZWEMCOACH zei

Wil, ik weet ook niet waar de anderen uithangen. Het zullen natuur talenten zijn.