woensdag 20 december 2006

8 kg later

Ben er nog altijd niet goed van. Voor de mensen die niet weten waarover het gaat, een woordje uitleg. Het gaat, hoe kan het ook anders, weer maar eens over "snelle" Eddy. Maar voorlopig mag dat snel ervan af zenne. En deze keer heeft hij het zelf gezocht.

Eddy speelde het klaar op 3 weken tijd maar liefst 8kg bij te komen. Jongens toch, 8 kg op 3 weken, ik kan er nog niet over. Ja Eddy is een freak op triatlongebied en blijkbaar heeft hij zich eens goed laten gaan in zijn rustweken. Maar 8 kg. Terwijl een ander probeert zijn gewicht een beetje onder controle te houden vloog den Eddy eens goed in de ijscrème en weet ik nog niet wat allemaal. Terwijl wij in onze rustperiode wel eens in de drank vliegen, doet Eddy het op zijn manier.

Er werd zelfs de vergelijking met den Duits (Der Jan) gemaakt. Staat in de winter ook altijd dik en heeft dan moeite de kilo's eraf te krijgen, maar Spaanse dokters weten wel hoe dat moet.

Eddy zei ook nog dat binnen de 4 maanden hij weer terug op gewicht wou staan. Dat gaat waarschijnlijk meer moeite kosten dan er 8 bijkomen.

Nu, Eddy met een klein buikje, 't is weer eens iets anders.

3 opmerkingen:

Lieven zei

Mijn ervaring is ook: op 1 dag kun je een kilo bijkomen, maar om die terug kwijt te raken heb je soms een maand nodig. Dus Eddy, reken maar uit: misschien op einde van volgend triathlonseizoen terug op ideaal competitiegewicht? Dit is ook de reden waarom ik pas laat in conditie raak. Deze winter probeer ik alles onder controle te houden (max. 4 kilo bij).

Super Mario ??? zei

En dan schoenen kopen die 100g lichter zijn ! Wat een wereld ;-):-):-)

8000g versus 100g ???

Den Mario

Jim zei

Inderdaad Wil,

Ik had mij vorige week ook even verschrokken toen Eddy zijn fier zijn BUIK toonde. Zo kende ik hem nog niet.

Ik heb in het verleden ook ervaren hoe makkelijk het is van veel bij te komen op heel korte tijd, ook al kom ik moeilijk bij.
Mijn gewichtstoename bedroeg een 7-tal kg op een maand. Met als resultaat dat ik een garderobe winter -en zomerbroeken heb ingekocht.
Heel makkelijk gewonnen kilootjes die inderdaad pas na enkele zware trainingsmaanden volledig weg zijn. Het kan wel sneller eraf gaan, maar dat gaat dan toch ten koste van uw krachten en dat is ook de oplossing niet.
Deze winter pak ik het op een andere manier aan. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af.
Toch nog even zeggen, dat ik vind dat den Eddy er met zijn extra kilootjes zeker niet slechter uitziet. Integendeel zelfs veel gezonder!!!