zaterdag 9 december 2006

Graag traag !!!

Vanmorgen na het zwemmen in de kleedkamer ging het zoals gewoonlijk weer eens over trainen en hoe en wat. Mario legde uit dat ge beter eerst rustig en traag traint ipv te snel. Eerst traag leren zwemmen voordat ge snel kunt gaan.

Moest daar toch wel even in mezelf om lachen want wie lachtte er dit jaar toen ik Kurt zijn looptrainingen op het net zette ? En er daar trainingen bij waren tegen 6' de km. Heel traag aan een lage hartslag. Wie zei er toen, dat doe ik niet, dat kan ik niet ? Jazeker, de Heer Appermans. En wie predikt nu het omgekeerde ...

Of hoe mensen kunnen veranderen ...

Het zwemmen zelf dan. Voelde mij nochthans niet echt goed vandaag. Armen voelden wat stijfjes bij de opwarming. Toen Nar zei dat we 5x400 gingen doen, zag ik er toch wel even tegenop. Zwom met Free Willy samen en liet hem dan ook de eerste op kop vertrekken. Zag dadelijk in dat zijn tempo te hoog lag en liet begaan. Zwom 6'01. De 400 was het aan mij om de kop te nemen. Zwom weer 6'01. In de derde volgde ik William tot 200m (in 2'50) en liet hem toen gaan. Tijd 5'52". De volgende was weer aan mij en naast mij zwom Koen. We lieten elkaar niet gaan en zwommen 5'53'. De laatste bleef ik in het spoor van onze Free Willy, mijne motor was waarschijnlijk goed opgewarmd want ik kon tot mijn eigen verbazing goed volgen. Na 5'43 zat de 400 er op.
Volgde nog 8x100, deze zwom ik tussen de 1'24-1'27. Was blijkbaar de enige maar ik voelde mij goed, dus maar gas geven.

Opvallend is dat er steeds meer en meer mensen last hebben van de lucht in Millen, nog opvallender is dat het 2 ex wielrenners zijn die er blijkbaar helemaal niet tegenkunnen !!!

2 opmerkingen:

Super Mario ??? zei

Triblogger Wil,

Nu verplicht ge mij om te reageren ... Dat gaat geld kosten ;-)

Over dat traag ... we zwemmen toch ook niet tegen 2min/100m. We fietsen toch ook niet tegen 25km/h, ... Met traag bedoel ik : Zorg eerst voor rendement en pas later werk je op "conditie". Veel triatleten denken dat ze rendement trainen met enkel te "slowen". No way, zo simpel is het niet. Kijk maar eens naar je eigen zwemtrainingen. Het is niet door die techniek dat je veel gemakkelijker zwemt (ook al meen je dat zelf wel). Het is te danken aan de variatie in trainingsprikkels die Koen programmeert + de motiverende factor van het trainen in groep

Over die 2 wielrenners ... Tja, die weten wat afzien is, die hebben al veel geleden, ... logisch dat hun "topsportlijf" , :-) , protesteert bij zeer ongezonde situaties. Als het zo doorgaat in Millen kunnen we beter een teamabonnement aanvragen op de longafdeling ! Als ik zie hoeveel last Yannick heeft. En ... volgens mij is die nog niet 100% klaar met zijn lichaamsontwikkeling ... wat kunnen daar de gevolgen van zijn ???

Aan Filip : Succes ! Wees verstandig ! Is je startpremie hoog genoeg om mss 6 maanden geblesserd te zijn ?

Den (ernstige) Mario

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Filip,

zoek zo rap mogelijk een dokter op en aan de hand van zijn diagnose kan je nog beslissen of het de moeite is om extra af te gaan zien.

Ik weet dat ik niet het goede voorbeeld gegeven heb maar een aantal maanden out zijn betekent dat uw zomerseizoen naar de vaantjes is. Terwijl ge het nu mss kunt oplossen met een paar weken rust.

Den "Ernstige" Mario, bestaat die ?