donderdag 28 december 2006

1 januari 2007

Lance Armstrong legde de basis van zijn vele Tour overwinningen door in de wintermaanden al veel op de fiets te zitten en maniakaal zijn schema's af te werken. Dat deed hij ook op de 1ste januari.

Als ik mijn eigen trainingsactiviteiten moet nagaan op de 1ste januari's van de laatste jaren moet ik telkens rust in mijn schema invullen. Meestal ben ik dan veel te moe (lees zat) om ook maar iets te presteren dat op trainen lijkt.

Wat het dit jaar gaat worden, ik heb er geen idee van, maar als de traditie wordt verder gezet zal het waarschijnlijk weer noppes worden, alhoewel, je weet maar nooit.

Nu vraag ik mij af, wie traint er eigenlijk wel de eerste dag van het jaar. Ik weet dat de Heer Maurissen in het verleden al eens een uurtje of drie op de fiets gezeten heeft op 1/1 maar voor de rest ?

Wel ik doe een oproep, ikzelf zal zo eerlijk mogelijk mijn eerste januari aan jullie mededelen en in de comments kunnen jullie schrijven of je dan wel of niet getraind hebt die dag. En weet, met iedereen die ook maar 1 meter getraind heeft die dag zal rekening moeten gehouden worden !!!

3 opmerkingen:

Super Mario ??? zei

Triblogger Wil,

Een blik op mijn "geheime" trainingsschema zegt dat ik op 1/1/07 een ext duurloop van 15 km ga afwerken. Easy, HF sub 140 !

Den Mario

Lieven zei

Maandag is altijd mijn rustdag, moet ik dan op nieuwjaarsdag gaan trainen om een goed 2007 neer te zetten?

Tim zei

Alvast de beste wensen voor 2007!

Heb vandaag een duurtraining afgewerkt (lopen)van 45 minuten. Gemiddelde hartslag schommelde weer rond de 150. Niet van het feesten maar omdat de HF nog niet wil zakken bij het lopen.

Tim