zondag 10 februari 2008

De eerste 100 +

De eerste fietsttraining van meer dan 100K zit er op.
Gisterennamiddag (de warmste 9 februari sinds mensenheugnis) vertrok ik samen met mijn buurman die mij naar eigen zeggen de streek rond St-Truiden ging laten zien. Als volger van de serie "Katarakt" vond ik het zeker geen overbodige luxe om dat stukje Haspengauw wat beter te leren kennen. Het geplande ritje was om en bij de 80K. Ik zou dan achteraf nog een 20 tal kilometers bijrijden om aan de 100 te komen.

Kurt had afgezegd en ging liever met vrouwlief fietsen (volgens mij heeft hij toch ne schrik gepakt na onze laatste gezamelijke fietstraining) en Marc, daar had ik van gehoord dat die ziek was. Die zal ook wel vloeken bij dit weer. Ooh, misschien toch nog vermelden dat vorige donderdag Den Eddy terug op het srrijdtoneel verschenen is na enkele lange ziekte periodes. Tot zover het naast de kwestie nieuws.

Wij dus richting St-Truiden. Dat is nu eens ne "coté" waar ik zelden tot nooit kom, tenzij ik er ergens een politieman moet oppikken die mee naar 't zeetje gaat. Ik ben in gehuchten geweest waar ik nog nooit van gehoord had. Beurs, Grazen, ... nog enkele waar ik de naam nu reeds bijster van ben. Het kasteel van Duras kwam in zicht en de rondleiding ging verder. Tot plots, een volgauto uit de koers ons passeerde met bijbehorend peleton (+/- 10 man). Zo'n aanbod lieten wij niet liggen, dus mee in't wiel. Heerlijk, tegen 35-38km/u over de wegen denderen zonder dat je eigenlijk veel moeite moet doen. Dat was het voordeel, het nadeel was eigenlijk dat we van ons oorspronkelijk parcours afweken en na 20K "stayeren" de groep moesten laten gaan of we waren waarschijnlijk niet voor den donkere thuis geweest.

Denis loodste mij terug richting thuishaven via 1 helling, de Koeterberg, mij onbekend maar volgens de officier vroeger berucht tijdens de Haspengauwrally.

Enfin, we kwamen terug in Wellen tot Denis plots een zwart mannetje met een grote hamer tegenkwam. Hij kreeg er een tikje van, ik dacht dat hij gewoon in mijn wiel bleef zitten omdat het verkeer het niet toeliet om naast mij te komen rijden, maar blijkbaar was er dus een andere reden. Een soldaat moet kunnen afzien in onmenselijke omstandigheden en dus kwam onze militair er terug wat door om de laatste kilometers naast mij fietsend af te leggen.

Het eindresultaat van een namiddagje St-Truiden en omstreken was 104.5K in 3hr26', 129 gem HS.

Goed voor een dagtotaal van 4hr23' want 's morgens nog bijna een uurke gezwommen. Een halve "epic day" dus.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gevloekt heb ik inderdaad,
toch ook gefietst maar in ieder geval veel gepuft, geblazen en afgezien...

Anoniem zei

Oei mannen, dan heb ik meer dan u gefietst. 110 klm, gemiddelde lag wel iets lager. Laatste 40 heb ik alleen gefietst wat het toch een beetje optrok. Kurt

Anoniem zei

Daar geloven wij niks van. Bewijzen moeten wij zien.

Anoniem zei

Aha, dat waren jullie die in onze zone gesignaleerd waren als verdachte wielertoeristen.
Ze hadden het over enkele gele en zwarte schimmen. De ene zag er als pietje de dood uit terwijl er sprake was over een lange slanke figuur zonder haar ???? T'was niet zo duidelijk maar bij deze zal ik de troepen terug naar huis sturen!!