zaterdag 22 september 2007

¼ van de club : Great ride, shit run

Vooraf mikte ik op een top 5 plaats, volgens mij het hoogst haalbare. Met plaats 5 achteraf ben ik dan ook dik tevreden. Had het beter gekund ????

Jens en ikzelf vertrokken gelijk en al dadelijk werd duidelijk dat hij niet van plan was op kop te gaan zitten sleuren. Hij liet mij dadelijk voor gaan en dus wist ik waar ik aan toe was. Rijden tot bij Jimmy en William en dan zullen we wel zien. Ik ben niet de man die snel start maar kan wel 40K lang constant rijden, ook vandaag weer. Toch had ik het gevoel dat het niet echt vlotte. Dat had veel te aken met het feit dat er zo goed als geen wind was.Het was duwen en blijven duwen, geen mogelijkheid tot recuperatie. Na 14.5K kwam ik bij Loix en Vaesen. Wat nu gedaan, tactisch spelen en niet meer rijden, met het gevolg dat alles wat achter kwam kon inlopen of blijven gaan om uit te lopen op de achtervolgers. Optie 1 liet ik al vlug varen, tegen deze mannen was ik toch niet opgewassen in’t lopen en als Marc korter kwam kon die ook nog voor mij eindigen, dus blijven gaan dan maar.

Toen we aan de andere kant terug het jaagpad opreden mistte Jens half zijn bocht en er viel een gat. Ik zag het en trok vol door. Tot aan de brug bleven ze hangen op 20m maar ik moest eventjes wat minderen zodat we allemaal terug tesamen kwamen. Kwas blij dat Jimmy af en toe eens een duit in het zakje deed zodat ik wat kon recupereren. In de laatste ronde reed plots een 200 tal meter voor ons een scooter. Jimmy versnelde, ik had het nog niet direkt door waarom. Op een meter of 5 bleef hij hangen van het brommertje dat 42-44 km/u reed. Wij moesten alle zeilen bijzetten om te kunnen volgen. Het laatste stuk jaagpad nam ik dan nog voor mijn rekening.

Misschien even mijn rondetijden. 1 ronde = 9.5K

Ronde 1 : 14’21
Ronde 2 : 14’12
Ronde 3 : 14’11
Ronde 4 : 14’12

Ik wisselde als 2de van ons groepje maar daar was de kous dan ook mee af, had te veel gegeven op de fiets en kwam geen meter vooruit in’t lopen. Km1 in 4’30 en toen heb ik niet meer gekeken. Eigenlijk ging het pas vlotter na 2 ronden maar toen was het kalf natuurlijk al half verdronken. Ik kon wel vrij makkelijk mijn plaats handhaven.

Ben vooral content van mijn fietsen (40km/u gemiddeld op de kop) op “slechts” 2’30 van Super Mario, minder van het lopen (dat moet volgend jaar zeker beter), kan ook trager fietsen en dan loop ik sowieso sneller maar dat vind ik eigenlijk geen optie, geniet te veel van het harde labeur op de fiets. Maar vermits ik plaats 5 als hoogst haalbare had vooropgesteld mag ik niet klagen. Het seizoen zit er op en straks nog een stapke in de wereld zetten om alles eens door te spoelen.

Mario oververdiende winnaar. Hij moest nog alles uit de kast halen in’t lopen omdat we dit jaar korter op zijn kap zaten dan vorig jaar. Jens knap tweede met een verbluffende 34 en half in’t lopen. Jim derde (daar gaat de Koen zijne pronostiek) en William plaatsje 4.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wil, een ding is duidelijk geworden. Ik ben dus toch geen helderziende.