donderdag 27 september 2007

De toekomst

Op bovenstaande foto is duidelijk te zien dat onze Jelle op jonge leeftijd al op grote voet leeft !!!!

Mijn trainingen voor volgend jaar zullen in alle geval enkele veranderingen inhouden.

Zwemmen : ik stop met het zwemmen in baan 3 en ga weer mijn eigen weg. Koen zijn schema’s zijn zeker niet slecht, helemaal niet. Maar laat ons eerlijk zijn, als je ziet wie daar in de baan ligt, moet ik boven mijn kunnen gaan zwemmen. Dat is 1 van de redenen. 2de Ik pas liever mijn zwemtraining aan in mijn schema dan andersom.

Na Klagenfurt had ik baan 3 al adieu gezegd. Ben terug op iets tragere tempo’s overgeschakeld en dat heeft me goed gedaan, terug de goesting gegeven om te zwemmen. Een hoofd is soms moeilijk te doorgronden !!!!

Fietsen : dit was meer dan goed dit jaar dus op dit elan ga ik door.

Lopen : bredere basis leggen. Ben van plan weer een loopmaand in te lassen. Waarschijnlijk in November al.

Mentaal: Een Ironman na 30K lopen doe je niet meer met je benen maar met je hoofd, en ook een hoofd kan je trainen. Je sterke punten uitspelen, en mentale kracht is zeker 1 van mijn sterke punten.

Na de tegenslag dit jaar ben ik langzaam terug recht gekrabbeld. Het heeft me hoe dan ook sterker gemaakt. Jens vroeg me :"Hoe veel kan een mens verdragen, hoe lang kan je rechtkrabbelen, hij stond er versteld van". Ik heb hem toen gezegd :" Ik leef met de gedachte dat op een dag WEL alle puzzelstukjes in mekaar zullen passen en dat het dan wel zal lukken en ik het geluk voor 200% aan mijn zijde zal hebben". Hij antwoordde :"Daar ben ik 100% zeker van".

Het is vooral het beste van de 2 afgelopen jaren in een nieuw schema gieten. Daarbij duidelijk in het achterhoofd houden dat RUST op tijd en stond MOET en hopelijk wordt het dan 3de keer goede keer.

Hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan lees je natuurlijk dagelijks op deze blog.

Morgen, de planning

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wil, zoals je weet is dat iedereen goed recht om te trainen wat hij wil. Het gene dat ik dit jaar gezien heb is dat je enorm veel zwempotentieel hebt dat er door omstandigheden niet altijd op de juiste momenten uitkomt.

Raymond zei

Ik denk dat je de juiste conclusies getrokken hebt. Qua zwemmen zit je (voor een LD) meer dan goed en spectaculaire vooruitgang zal je waarschijnlijk ook niet meer maken, tenzij ten koste van heel wat trainingsinspanningen. Met een vrij beperkte trainingsomvang ben jij in staat om onder het uur te zwemmen op een IM. Op de IM is zwemmen sowieso van ondergeschikt belang.
Alleen zou ik van die loopmaand zelfs loopmaanden durven maken. Ikzelf raakte tussen september en half januari geen fiets aan, maar liep wel alle weken 60 tot 80 km en soms daarboven. Een lange (heuvel-/bos-)duurloop van min. 1u40 stond wekelijks op het winterprogramma. Mijn fietsprestaties hebben er nooit onder geleden en die waren - naar m'n bescheiden mening - toch meer dan behoorlijk.