donderdag 17 januari 2008

Zwemmen wintersprint

We zijn al weer aanbeland bij het eerste treffen van het jaar. Of dat veel losmaakt onder de zltc’ers. Denk het wel want gisterenavond stuurden er velen hun kat naar de training in Mal om waarschijnlijk straks wat beter uitgerust aan de start te staan.

Nu “de makreel” andere visoorden heeft opgezocht is de strijd om plaats 1 weer helemaal open. Mario stak het gisteren niet onder stoelen of banken en verkondigde aan al wie dat het horen wilde :” Ik ben nu de snelste zwemmer van de club”. Dat hij dat straks zal waarmaken zit er dik in, maar….

…er ligt nog een andere vis op de loer, nl “Free Willy”. De laatste tijd goed bezig, ik kan het weten want zwem bij hem in de baan tijdens de trainingen van Nard. Appermans zal alvast sneller dan de 6’42 moeten doen die hij afgelopen weekend zwom op de zwemloop in Vlissingen om William te kunnen kloppen. Ik verwacht dan ook een secondestrijd tussen die 2. Ik vermoed tegen tijden rond de 6'30-6'35

Outsider op de loer is dan nog Jimmy, die snel en snedig kan openen en dan misschien toch nog het tempo hoog kan houden om zich in het gevecht tussen voornoemde kemphanen te kunnen mengen.

Daarmee is de top 3 een feit.

Wat ik er zelf van verwacht. Na de tegenvaller van vorig jaar ben ik niet meer erg scheutig op vooropstellen van tijden. Laat ons zeggen, 7’05 is de grens, alles eronder is goed, alles erboven gewoon slecht. Ik speel misschien safe maar misschien ook niet. De avond zal het ons vertellen.

Zal er verder nog iemand kunnen verassen ? Kweet het niet, misschien Kurt ??????

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn persoonlijk top 5:
1) Mario
2) William
3) Jens
4) Wilfried
5) ikke

Mario en William zijn momenteel onklopbaar door de rest. Jens heeft volgens mij de nodige vooruitgang geboekt, maar is dit voldoende om explosief en krachtig te kunnen uithalen op een 500 meter? Wifried zelf is momenteel ook weer op zijn vertrouwde winterniveau d.w.z. dat we van hem een tijd tussen de 6m50 en 7m10 kunnen verwachten. Ikke? ken mijn eigen en weet dat het super goed of superslecht zal zijn. Van 6m45 tot 7m15. Wat het gaat worden, zullen we wel zien. Met nog een 15-tal zwemkilomteres van de Zltc-kwart tot nu zal het zwemtechnisch in ieder geval niet oogstrelend zijn.
Jim

Anoniem zei

Ik zorgde dus niet voor de verrassing. Was wel redelijk tevreden met mijn 8'19'' maar had eerlijk gezegd gehoopt op iets sneller. Maar de uithouding is er, en Ludo zijn wiel is in zicht (5" voor mij) :)
Kurt

Anoniem zei

Mijn voorspelling is toch niet echt uitgekomen. Namen waren juist maar niet op de juiste plaats.
Het was in ieder geval mooie strijd tussen 1 en 2. Volgende item van de wintersprint zal waarschijnlijk tussen Marc en Jens te betwisten zijn.
Mario heeft nu al de goede papieren voor in handen om zichzelf op te volgen.
Jim