vrijdag 11 januari 2008

Verrek een verrekking

Toen ik de titel intikte kwam hij al vanzelf tevoorschijn op mijn blog. Blijkbaar val ik in herhaling want ik had deze al eens gebruikt.

Het is al (even geneusd in de trainingsarchieven) 5de jaar op rij dat ik met deze blessure te maken krijg. Een verrekking in de uitlopers van de linkerkuit naar de knieholte toe. Anders dan de voorgaande jaren is het nu wat later (of liever vroeger) op het jaar. Meestal kwam deze blessure opzetten oktober, november. Heb dan ook maar eventjes gecheckt wat het beste genezingsproces was. Minstens een dag of 10-14 niet lopen, daarna rustig terug opbouwen. IJs leggen en ook in het fietsen niet te hard van stapel lopen.

Nu, momenteel heeft het zwemmen prioriteit. Volgende week sluit ikmijn 4 zwemweken af met een recuperatieweekje. Daarna was het de bedoeling het lopen aan te pakken. Kan dus zijn dat ik noodgedwongen op een 4 tal fietsweken overstap en pas daarna het lopen op het voorplan zet.

Nog een goeie gehoord op de laatste show deze week. Mensen met een overgewicht leven langer (+/- 1.5 jaar) dan mensen met een normaal BMI. Waarom ? Zij zouden meer overschot hebben bij ziekte dan de afgetrainde en magere medemens. Het gaat hier om 1 Belg op 2. Waar wachten we op, val aan die snoepkas, roof de frituren leeg, plunder de hamburgertenten en laat Sonja Kumpen dan maar eens letterlijk een poepje ruiken !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan ben ik eigenlijk goed bezig !!!!

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Ik heb een korte berekening gemaakt Witse.

Je bent 7 jaar ouder dan mij. Maar je leeft nu dus 1.5 jaar langer.

Dit betekent volgende : een gemiddelde man wordt 76 jaar, voor jouw zal dat zijn in 2037, voor mij in 2044. Maar vermits je 1.5 jaar langer zal leven tellen we dit dus daarbij op. Dan haal je dus net 2039 niet.

Cru gesteld betekent dat dat ik nog steeds naar jouw begrafenis zal moeten komen.