vrijdag 18 januari 2008

Zelfkennis

7’05 was het resultaat gisteren en dat was net op de lijn die ik enkele uren voordien getrokken had. Tevreden dus ? Ja en neen.

Technisch en qua gevoel was het meer dan in orde. Ook mijn slag was iets agressiever dan in het verleden volgens Nar. De onderwaterfase na de keerpunten heel goed. Ik had in feite nog wel 500m kunnen doorgaan aan +/- dezelfde snelheid. Dat is heel goed omdat ik daar ook op train.

Waarom dan niet content. Wel soms ben je aan het zwemmen en dan heb je zoiets van, wauw. Je klokt dan af en dan had je toch net iets sneller verwacht. Dat gevoel had ik. En ook, het is een wedstrijd, hoe je het draait of keert, en dan wil je sneller. Het late uur zit er voor mij veel tussen, laat me om 20 uur zwemmen en ik zit gegarandeerd onder de 7’00. Rond de tijd dat ik gisteren zwom lig ik meestal al met 1 been in bed, de andere dagen van de week.

Maar kom, ik zoek geen excuses. Het overheersende gevoel is tevreden, punt uit.

Ook mijn prognose over de strijd voor de eerste plaats was er knal op. Schitterend duel dat William en Mario daar afgeleverd hebben. Ik had echt spijt dat ik de videocamera niet bij had om dat vast te leggen. Beklijvend was het, steeds zij aan zij, dan de ene een half metertje pakkend, dan de andere. Het zou een spurt worden op het scherp van de snee. Op 12m van de streep leek Mario het voordeel te hebben, maar toen gooide Free Willy nog een laatste troef op tafel en trok zijn beenritme de hoogte in en knalde er langs en er net over. Krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk. Jaren geleden dat we nog zo een strijd hebben gehad.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo mannen.
Het is me dan toch weer gelukt al was het kantje boordje. Wat een training meer per week al niet kan doen. Ik wist dat ik niet slecht bezig was maar of het voldoende zou zijn om Mario te kloppen, daar had ik het gissen naar. Mario doet zijn trainingen niet meer met ons en dan weet je niet echt hoe goed iemand is. Eén zaak weet je wel met Mario, dat is namelijk dat hij nooit onvoorbereid zal starten. Het feit dat Tim er niet meer bij is doet er natuurlijk ook toe, die is gewoon een ander niveau dan ons, punt. Jimmy had te weinig getraint, al weet je het maar nooit met hem, als je hem ziet vertrekken.... Wilfried ook goed bezig, kan wellicht 10km zwemmen aan 1'27", maar als hij naar 1'20" moet heeft hij het iets moeilijker. Bleef dus alleen Mario. Ik voelde dat een tijd onder de 6'40" er voor me zelf in zat maar of dat voldoende zou zijn?.
Toen Mario me in de kleedkamer vroeg om gelijk met hem de proef af te leggen wist ik dat ik niet tegen de tijd zou zwemmen maar tegen hem. Het ging inderdaad gelijktijdig op, mijn plan was om zo lang mogelijk met hem mee te gaan, indien ik er nog naast zou liggen na 400 meter gaf ik me een kans. En zo geschiede, al had het al heel wat krachten gekost. Toen we de laatste lijn ingingen heb ik alles op de laatste 10 meter gezet, ik voelde dat ik nog kon versnellen op de beenslag. Met een half lengte voorsprong gewonnen. Totaal van de wereld maar content.
Want ik kan jullie vertellen (al weten de meesten het al), het wordt elk jaar moeilijker hoor!!

William, alias Free Willy.