dinsdag 20 maart 2007

Ironman Zuid Afrika.

BelgiĆ« weeral boven bij een Ironman. Schellens wint voor het 2de jaar op rij in Zuid Afrika. Er sneuvelden enkele records. Hardrijder Bjorn Anderson reed iedereen en uiteindelijk ook zichzelf in de vernieling in 4hr23. Tiisink verloor 12’ en Schellens liefst 22’ op de Zweedse hardrijder. Het record werd niet officieel verklaard omdat Anderson opgaf.

De strijd ging dus net als vorig jaar tussen Schellens en Tissink. De Zuid Afrikaan die vorig jaar op 2K van de streep Schellens op zijn dak kreeg had nu een bonus van 10’ op de Belg bij het begin van het lopen. Maar dan trok de Belgische veteraan zijn geliefkoosde loopsloefkes aan en op het 39km punt haalde hij Tissink bij en liet hem ter plaatse om te eindigen met een nieuw looprecord, 2hr43, maar liefst 5’ sneller dan dat van vorig jaar en zo won hij dus voor de 2de maal op rij de Ironman Zuid Afrika met “a blistering marathon”.

Dit doet mij terug denken aan mijn eerste volledige jaar triatlon, 1996. Klaas, Ludo en ikzelf deden mee aan de bedrijventriatlon in Lommel. Na het fietsen gaf Ludo aan mij door voor de afsluitende 5K lopen. Ik liep daar toen met 17’12 naar een derde plaats. Maar toen ik vertrok, liep samen met mij een klein manneke uit het fietsenpark. Hij had een zeer snelle tred en liep zienderogen weg van mij. Zijn ploeg won dan ook de bedrijventriatlon. En da manneke, dat was Gerrit Schellens. Hij liep toen een minuutje sneller als ik.

Geen opmerkingen: