vrijdag 2 maart 2007

1 day off

Mijn enigste dag vrij deze week. En vermits ik enkel fietstrainingen kan doen had ik dan ook vandaag de langste gepland, namelijk 4hr.

Was het de hele week rotslecht weer geweest, vandaag stond het zonnetje aan een bewolkte maar toch blauwe hemel. Ik had Kurt opgebeld of hij ook meeging, want die zat met de griep van verleden vrijdag, en hij verklaarde zichzelf genoeg genezen om aan de tocht deel te nemen.

Om het niet te zwaar te maken voor hem verkozen we grotendeels het jaagpad te volgen. Maar wat was dat, toen we in Eigenbilzen richting Diepenbeek reden wisten we het al, het zou vechten worden tegen de wind tot in Heusden, want daar zouden we terug omkeren. Plots kwam er hulp uit een onverwachte hoek. Voor de mensen die mee op stage gaan, ze zullen hem nog wel leren kennen, wij kennen hem nu al, de kameraad van Ludo, Geert. Samen met mij deed hij het meeste kopwerk richting Zolder. Her en der pikten we al eens een renner op die in ons zog meereed.

Eenmaal rond Terlamen gereden was het handjes op het stuur en met de wind in de rug terugpeddelen. Kurt had ondertussen het beste gehad en het werd voor hem nog een heuse kalvarietocht terug naar Tongeren. Met de wind op kop van Eigenbilzen tot Tongeren, zonder wind is dit al een erbarmelijk stuk om te rijden, met wind …. Ik had voor de zekerheid mijn mp3 meegenomen (alsof ik wist dat Lambrichts veel in mijn wiel ging wonen), de muziek, de wind op kop en de ene oor die niet goed hoorde zorgden ervoor dat toen ik in Spouwen aankwam ik mijn collega kwijt was. Ik dus wachten, toen hij er terug bijkwam zei hij :” Gij hoort wel echt niks hé, ik maar roepen en roepen” !!!!

Enfin, na 3hr zette ik Kurt thuis af en deed het laatste uurtje alleen. Na 120K en 4hr was ik terug thuis. Blij met de rit en dat ik deze week ten minste één fatsoenlijke training gedaan heb.

Geen opmerkingen: