vrijdag 23 maart 2007

De koningin der badsteden

Morgen vindt er in Oostende een sprinttriatlon volgens tijdritsysteem plaats, daarbovenop is het een niet stayerwedstrijd. Nu vergt deze zin natuurlijk een beetje uitleg.

Sprinttriatlon : er zal 800m moeten gezwommen worden in een 50m bad met zoutwater heb ik me laten vertellen. 50m meer dan de normale sprintafstand maar dat heeft zo zijn redenen. Je vertrekt in baan 1, zwemt op en af en schuift dan door naar baan 2. Zo tot baan 8. Dat maakt dus 800m. Hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat zal ik morgenavond weten te vertellen.

Tijdritsysteem : om de 30” vertrekt een deelnemer. Doet me terugdenken aan de tijd van de recreatlons.

Niet stayerwedstrijd : daar gaat het schoentje wringen, want er is geen controle. Dan weet je al snel hoe laat het is. Heb 2 jaar geleden in Beerse eens meegedaan waar hetzelfde principe werd verkondigt en men op de goodwill van de atleten rekende om niet te stayeren. Nada, de eerste die je dan inhaalt gaat pardoes in je wiel zitten of wat dacht je.

Nu het goede wiel vinden zal geen probleem zijn. De 2de van De Haan (Joeri Gokel) vertrekt 30” na mij. Die zal ik waarschijnlijk niet meer terugzien. Mario vertrekt 1’30” na mij. Hopelijk ben ik voor hem uit het water en kan ik snel genoeg wisselen zodat ik ook eens kan testen hoe hard Appermans dan wel rijdt. Het is geen doel op zich maar vermits ik het vooral in het fietsen moet doen, lijkt het mij aangewezen daar het volle pond te geven. We kruisen 2x de tramsporen, hopelijk zorgt dit niet voor Parijs-Roubaix achtige taferelen.

Buiten Mario zal ook Jens meereizen naar zee, Tim moet jammer genoeg forfait geven wegens ziekte.

Adios en tot morgen

Geen opmerkingen: