zaterdag 24 maart 2007

Anywhere the wind blows.

Was er vorige week wind in De Haan, dan was het daar klein duimpje en vandaag de reus die blies in Oostende. Man, man. Als je 200K rijdt met de auto en je hebt enkel je cosmics bij, dan leek het veel op windsurfen op de fiets.

Maar eerst was er zwemmen. 50m bad, zoutwater, vertrekken in baan 1 en zo alle banen doorlopen tot baan 8, en dan was het zoutleed geleden. Verschrikkelijk is dat, zoutwater, misschien moeten we in het vervolg meer zout op onze aardappelen doen om daar aan te wennen. Het zwemmen ging ondanks het extra drijfvermogen vanwege het zout niet echt goed. Ik voelde duidelijk het gebrek aan training van de laatste weken, want 800m is dan plots wel veel en ver zwemmen. Nu dat van baan tot baan zwemmen brengt je telkens wel even uit je ritme omdat je onder die koord door moet. Iedereen zwom trouwens niet zijn beste tijd op de 800, dus in feite kon ik wel gerustgesteld zijn.

Maar dan kwam het, extra jasje aan en van het warme zwembad de 4° warme Oostendse buitenlucht in. Stormwind en miezerige regen, tot zover het weerbericht. Eén maal op de fiets kwam ik niet direct in mijn tempo, het is toch altijd nog iets anders, fietsen direct na het zwemmen. Vooral het eerste stuk, waar de wind genadeloos tussen de flatgebouwen doorblies waren ronduit angstaanjagend. Je dacht er nog niet aan op je tri stuur te gaan liggen. Toen Mario mij na +/- 1K passeerde ging ik mee, maar door het heen en weer gezwiep van ons beide kon ik mij niet goed uit de wind placeren en iets verder moest ik hem laten gaan. Na 5K keerpunt, wind vol op kop. Duwen en stoempen en amper vooruit komen. Zo ook ronde 2.

Het lopen was van hetzelfde, 2.5K af, wind mee en dan terug. Het lopen ging mij eigenlijk goed af, was verwonderd onder de 20’ te lopen. Uiteindelijk werd ik 12de, en kon naar huis met een sportzak, dat was lang geleden dat ik nog eens een sportzak gewonnen had, vroeger was dat wekelijkse kost op de recreatlons.

Winnaar werd trouwens Joeri Gokel die Mario (snelste fietstijd) met 40” voorafging. Jens werd 13de en liep bijna een wereldrecord op de 5K (13’35”) De snelste looptijd of wat dacht ge.

Het was zeker geen slechte organisatie maar de discussies bij de prijsuitreiking wegens onjuiste tijden deden mij al weer terugdenken aan de recreatlons.

Cijfertjes (tss haakjes de gem. hartslag)

Zwemmen 800m : 12’38” (157)
Wissel 1 : 2’20
Fietsen 20K : 35’37 (165)
Wissel 2 : 1’40
Lopen 5K : 19’33 (168)
Eindtijd : 1hr11’48 (164)
Max hs : 175
Cal : 1095

Geen opmerkingen: