zondag 17 juni 2007

MURW

Drukke trainingsdagen. Maar het zware weekend zit er op, dus tijd voor een update. Na de 20K run van donderdag, 's avonds nog eens een 3.5K gezwommen. Vrijdag dan een easy run van 40'. Kwestie van niet al te moe aan het weekend te beginnen.

Zaterdagmorgen om 8u reeds de baan op voor de 170K van de Bilzenclassic. Wat op viel, was de wind. Eerste 80K zat die tegen, en dat was hard hoor. Daarbij kwam dan nog de fikse regenbui in de buurt van Andenne. Zouden ze ons dan toch klein krijgen, de weergoden. Het was best een pittige rit (1652 hoogtemeters), constant op en af en met een paar kuitenbijters erin die in Oostenrijk niet zouden misstaan. Kurt en ik deden het rustig aan, maar toch, na 173K waren de benen toch wel wat moe. Het weer was ons voor de rest beter gezind, overal waar we kwamen was er blijkbaar noodweer geweest. We duwden de zwarte donkere wolken dan ook voor ons op. Windvoordeel kwam er pas echt de laaste 30-40K. En daar waren we dankbaar voor.




Vandaag dan, een vlakke rit. 3hr30'-4hr. De benen voelden niet goed aan maar bij mij is er nog altijd iets als een soort automatische piloot in die omstandigheden. Schakel je gevoel uit en op cruise control verder. Met Kurt was het iets slechter gesteld. Hij zat er door. Daarom waarschijnlijk ook dat hij mijn achterwiel raakte en tegen de grond ging. Gelukkig enkel wat schaafwonden. Voor hem zat de training na 110K er dan op. Voor mij ging die nog 40' verder in een rustig loopje dat ik tegen 5'/km afwerkte. Het was echt een overwinning thuis aan te komen. Het allerzwaarste van mijn voorbereiding zit er op. Ik illustreer even met wat cijfers.

Laatste 5 weken, uren training per week : 18:28 - 16:52 - 20:05 - 17:18 - 21:35. Goed voor 94hr18' training. Dat is bijna 19hr per week gemiddeld. Over de laatste 5 weken is dat gemiddeld per onderdeel : zwemmen 8.34K/week . Voor het fietsen 375K/week en voor het lopen 50K/week.

Nu volgen enkele really easy days. Kheb die nodig want mijn benen en lichaam en ook een beetje mijn hoofd zijn MURW.

Geen opmerkingen: