maandag 4 juni 2007

De langste ...

... looptraining in mijn voorbereiding op Klagenfurt zit er op. 2hr45'. Rustig gelopen, alleen met de bedoeling iets van een 30K te lopen. Tijd interesseerde me niet. Gevoel was goed, zowel fysiek als mentaal heb ik deze training goed verteerd. Parcours, licht heuvelend. 5'22/km was uiteindelijk het tempo, 134 de hartslag. 30.6K de afstand. Ik ben dan ook niet de loper die deze afstand kan lopen tegen 4'30/km. Ik ken mijn grenzen en ik weet wat ik aankan. Ga me niet kapot lopen en dood staren op een doel dat ik toch niet kan bereiken.

Liep eerst een grotere ronde van 15.6K (Kerkenloop). Dan liep ik rondjes van 5K, telkens met thuis bevoorrading. Dronk +/- anderhalve liter. Ben dus niet stilgevallen zoals de vorige keer. Hartslag was op het einde een dikke 5 slagen hoger dan in het begin, maar dat is normaal als je het tempo wil houden.

Dit is het punt in de training waar ik vorig jaar moest afhaken. Mentaal is het nu natuurlijk een heel ander gevoel dan toen !

Geen opmerkingen: