vrijdag 8 juni 2007

Iets over een boog die niet altijd gespannen moet staan !

Gisterenavond na de toch wel uitputtende fietstraining toch nog een 3500m gezwommen. Enkel bij de intensieve prikkel moest ik passen, dat was er te veel aan. Vandaag dan een easy day, de boog moet niet altijd gespannen staan en ik had het wel nodig, dacht ik ?

Had een looptraining van 10K easy gepland om toch iets te doen. Dacht dat het weer niet zo soepel zou gaan maar mijn lichaam en geest hadden blijkbaar andere plannen. Mannekes, mannekes, wat was dat. Terwijl de warmte als een winters donsdeken over mij viel en al na een paar 100m het zweet in stroompjes over mijn toch wel afgetrainde lichaam liet stromen liep ik vingertjes in de neus mijn eerste kilometers. Soepel, als een dartele hinde. Toen na 7K er anderhalve kilometer bergop aan kwam liet ik stilletjes de teugeltjes los tot zone 3. What a great feeling. Daarna 1K rustig en de laatste kilometer dan maar de teugels helemaal losgelaten. Mijn dieseltje sputterde even tegen maar trok toen door naar een 3'49 in de laaste K en ik had het gevoel dat dat nog wel wat sneller kon !

Geen opmerkingen: