dinsdag 19 september 2006

Vooruitblik kwart van de club (deel 1)

Vandaag wil ik even vooruitblikken naar komende donderdag en zaterdag. Het kwartje van Zltc. Vandaag vooral over mezelf, zal dan ook niet echt lang worden, en morgen geef ik in absolute premiére de uitslag (de eerste 5) van zaterdag. Jan Bardi eat this !

Over mezelf kan ik echter kort zijn. In tegenstelling tot voorgaande jaren waar mijn vormpeil hoge toppen scheerde zal het dit jaar behelpen zijn met een conditie die gelijk is aan mijn winterconditie. Kortom, die 2de plaats van vorig jaar en bijhorende 38'30 lopen zitten er nu verre van niet meer in.

Ten eerste het zwemmen. Met af en toe eens 1 zwemtraining per week en de laatste 2 en een halve week geen chloorwater meer zal ik niet hoog van de toren moeten blazen in het zwemmen. Oké, de baksteenslag zal het niet zijn maar mijn opgegeven tijd van 23' is waarschijnlijk in een optimistische bui neergeschreven. Ik vrees dat ik zelf die tijd niet zal halen.

Het fietsen. Is eigenlijk de enigste van de 3 sporten die ik ben blijven trainen. Maar trainen is nog altijd niet gelijk aan wedstrijden rijden en ik vrees dan ook dat ik te kort ga komen tegenover de mannen die het wedstrijdritme te pakken hebben. Enige hoop is dat de meesten moegestreden van het afgelopen seizoen in mindere doen zullen zijn zodat ik toch in 1 onderdeel kan uitpakken. Hoop doet leven zegt men, al is de hoop nog zo klein.

Het lopen. 3 maanden op non actief in het lopen. Na 2 looptrainingen terug naar af met een verrekking. Sedert deze week opnieuw de loopsloefkes aangetrokken. Het gevoel is verre van goed en om niet nog meer in blessureleed te hervallen, twijfel ik zelfs of ik de volledige 10K zal lopen, dat is voer voor zaterdag. Een ingeving en het gevoel op het moment zelf zal daar over beslissen.

In elk geval, hoe het ook zal aflopen, aan de start staan is al een positieve zaak op zich, en een goede fundering om verder op te bouwen en dat is alles wat telt.

Geen opmerkingen: