maandag 11 september 2006

Oupeye

Gisterennamiddag dus gaan kijken naar het Waals kampioenschap ploegentriatlon in Oupeye. Terwijl Mario even onnozel deed hield ik nauwgezet de tsstijden in de gaten want Zltc had maar liefst 3 ploegen aan de start. Ik noem even vlug de verdeling per ploeg :
Ploeg 1 = Jimmy, Eddy, Danek, Jonathan en Koen ploeg 2 = Marc Maurissen, William, David, Jens en Guy Glorieux Ploeg 3 = Peter, Luc P, Angelo, Marc Scibetta en Olivier Diels.

Eerste indruk, 2 +/- evenwaardige ploegen. Het is achteraf natuurlijk altijd makkelijk praten maar ik zou 1 heel sterke ploeg gemaakt hebben. Koen en Eddy wisselen met William en Jens owv betere loopkwaliteiten van deze 2 laatste. Dan had er zeker een podiumplaats ingezeten. Nu vielen ze er net naast.

Waarom 2 evenwaardige ploegen. Eddy maakte de opstelling, zou dat er voor iets tussenzitten, wou Dols absoluut in ploeg 1, en dit met zijn beperkte loopkwaliteiten. Als hij er 10 uur over gedaan heeft om tot deze samenstelling te komen dan zal deze reden zeker aan bod gekomen zijn. Ook al wetende dat Koen er met zijn achillepeesblessure slecht voorstond wat lopen betreft. Had hij zichzelf ook in ploeg 1 gezet als Mario erbij was geweest ? Zeer zeker, want hij wil graag eens weten hoe snel die Appermans wel rijdt ! Ik vind dat wij op een punt gekomen zijn dat we een ploeg moeten samenstellen die voor de top 3 gaat. In Wachtebeke worden toch ook geen 2 evenwaardige ploegen opgesteld, alhoewel daar de kans op een overwinning 0 is. We zijn tegenwoordig een club die niet alleen meer bestaat uit "enkele" goede atleten, maar we zijn een zeer sterk geheel in de breedte geworden. Daar de beste nemen van degene die beschikbaar zijn, ik denk dat de meesten realist genoeg zijn en weten waar ze thuis horen, op een enkeling na misschien ?

Ik kan daar nog uren over doordrammen, volgend jaar the best of the best in ploeg 1, dat ze ons in Walloniƫ ook kennen.

Versta me niet verkeerd, ik heb een mooie wedstrijd gezien, mij goed geamuseerd, clubsfeer, noem maar op, maar... er zat meer in !

2 opmerkingen:

Super Mario ??? zei

Dat is tenminste iemand die stelling durft nemen ! Gedurfd, maar ook erg leerzaam naar de toekomst toe ...

Bedankt voor de sportieve inzet van de 3 teams.

By the way ... knap Blog. Keep on moving.

"Onnnnnozele" Mario

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Je hebt dat goed gezien Filip, het echte teamwork was er niet echt. Vooral bij het lopen viel dat op. Degene die niet kon volgen werd een beetje aan zijn lot overgelaten. Ik weet uit het verleden dat wanneer er eentje moeite heeft met het tempo, een duwtje in de rug aardig helpt. Dat miste ik zondag. En blijkbaar was ik niet de enige.