woensdag 13 september 2006

Doorbreek de saaiheid

Eerst en vooral wil ik toch even een oproep doen om de discussies over dit blog niet te voeren in het gastenboek van de zltc site. Die horen daar niet thuis. Commentaar geven op het geschrevene kan door onderaan op comment te klikken. Deze Blog staat dan ook los van de zltc site.

Trainen, trainen en nog eens trainen, daar draait het meestal om. Na een tijdje kan het al eens gaan vervelen. Daarom enkele trainingen die ik of Kurt afgelopen week deden. Kwestie van niet altijd hetzelfde te doen.
Zo reed ik vandaag op het tijdritparcours (ik had op dat moment 35km gereden) en besloot toen ik terug richting Diepenbeek draaide volgende te doen. Elke 500m 1km/u sneller gaan rijden. Ik vertrok aan een snelheid waarbij mijn hartslag net onder de 125 lag. Dat was 31.5km/u. Toen ik aan de sluis van Diepenbeek kwam reed ik 38km/u. Ik trok nog door bergop aan de sluis om te eindigen met een hartslag van 173. De resterende 14K reed ik rustig terug naar huis.

Kurt had maandag een koppeltraining op het programma staan. Omdat hij tot 19u moet werken had ik het fietsen vervangen door rijden op zijn spinningfiets. Voor de gelegenheid had hij die buiten gezet. Eerst 2K lopen als opwarming, rustig met enkele sprintjes. Dan 2K tegen een hartslag tussen de 160-170, vervolgens 10' op de spinningfiets (HS 150-160), dan weer 2K lopen en nog eens 10' fietsen. Als afsluiter moest er een half uur losgereden worden. Kurt meldde mij dat hij het een heel plezante training vond, het was weer eens iets anders.

Zo kan je 1000 en 1 dingen verzinnen om het trainen wat aangenamer te maken. Mocht je ideeën hebben, let me know !

Geen opmerkingen: